Pagina wordt geladen ...
zoeken

Hoe bereik je nieuwe klanten voor jouw webshop

Neem direct contact met ons op

Of je nu net een nieuwe webshop hebt opgestart of al een tijdje bezig bent. De doelstelling is altijd en overal dezelfde: nieuwe klanten aantrekken die ook daadwerkelijk tot jouw doelgroep behoren. Nog te vaak staren ondernemers zich blind op absolute bezoekersaantallen. Vast en zeker een fijne statistiek als je elke maand meer bezoekers trekt, maar of het nuttig is als dat niet gepaard gaat met een verhoogde verkoop? De echte vraag hoort daarom te zijn: Hoe bereik je nieuwe klanten voor jouw webwinkel? 

Adverteren via Google Ads

Google heeft quasi een monopolie wat betreft zoekmachines en is de ideale manier om op zeer korte termijn een groot publiek te bereiken. Door gebruik te maken van Google Ads (het advertentieprogramma van Google) komt jouw webshop of advertentie bovenaan te staan in de zoekresultaten. Concreet betaal je voor elke klik op jouw advertentie en dus zijn op voorhand gemaakte afspraken van groot belang om de kosten binnen het budget te houden. Dit is een geknipte strategie voor beginnende webshops die snel extra bezoekers en exposure nodig hebben. 

Meer bezoekers door SEO

SEO of Search Engine Optimization is voor elke website en elke webwinkel ontzettend belangrijk. Door goede content en vlot geschreven teksten met de juiste keywords aan te bieden op jouw website of webshop beland je hoger in de organische zoekresultaten. Wat hierbij helpt? 

  1. Per pagina aparte meta tags hebben.
  2. Conversiezoekwoorden in de teksten en de omschrijving hebben staan.
  3. Onderzoek doen naar de juiste keywords.

 

SEO

Social Media

Social Media voor zichtbaarheid, naamsbekendheid en likes.

Gebruik maken van social media, zoals Facebook en Instagram zijn goede manieren om meer naamsbekendheid en zichtbaarheid te generen. Er zijn twee manieren om dit te doen. Door te adverteren of via social posts om zo bijvoorbeeld likes te verdienen. Bij social media is interactie erg belangrijk. Wanneer je als webshop alleen maar post of adverteert zal dit weinig effect hebben of zelfs als storend worden ervaren. Denk van te voren goed na op welk platform jouw doelgroep actief is. Het is aan te raden voor elk platform een content kalender en of planning bij te houden.

Bereik je jouw doelgroep met e-mailmarketing

Uit recent onderzoek is gebleken dat e-mailmarketing nog altijd een zeer belangrijk middel is om klanten te binden aan jouw webshop. Via bijvoorbeeld een nieuwsbrief kan een klant weer worden geïnformeerd over nieuwe producten of aanbiedingen. Maar liefst 94% van de Nederlanders ontvangt een nieuwsbrief per e-mail.

Een ander krachtig middel om (nieuwe) klanten te overtuigen om jouw webshop te bezoeken en over te halen om iets te kopen is het gebruik van klantenreviews. Lees hier meer over dit onderwerp

Net een nieuwe webwinkel gestart of wil je eindelijk profiteren van het hele scala aan mogelijkheden?

Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 0528 26 95 94 of stuur een e-mail naar info@dotsolutions.nl. Wij maken graag tijd vrij om de opties met jou te bespreken.

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel