zoeken... contact opnemen

Inleiding

In deze handleiding staat een uitleg van de mailinstellingen die dotsolutions gebruikt.

Algemeen

Doordat de mailinstellingen verschillende versies bevat, kan het zijn dat opties in deze handleiding niet voor jou van toepassing zijn. Indien jij van mening bent recht te hebben op deze opties kan je contact opnemen met dotsolutions.

Indien er fouten of onduidelijkheden worden aangetroffen in deze handleiding kan er contact opgenomen worden met info@dotsolutions.nl.

Voorwaarden

dotsolutions geeft eenmalig alle informatie om de e-mail in te stellen op je pc, laptop en/of telefoon. dotsolutions biedt geen verdere ondersteuning bij het in gebruik nemen van de e-mail. Tegen betaling kan onze ICT-partner, Spreen ICT, je hiermee verder helpen.

Voor meer informatie, zie http://www.dotsolutions.nl/voorwaarden en http://www.dotsolutions.nl.


Algemeen

Voor het instellen van de e-mail zijn de volgende instellingen nodig. Deze instellingen zijn geheel afhankelijk van het soort mail wat je in gebruik hebt bij dotsolutions.

E-mailinstellingen dotsolutions

POP3          

mail.dotsolutions.nl

Poort 110 of 995 (SSL)

SMTP       

mail.dotsolutions.nl

Poort 25 of 587 (SSL)

IMAP

mail.dotsolutions.nl
Poort 143 of 993 (SSL)

Webmail  https://mail.dotsolutions.nl
Gebruikersnaam Uw e-mailadres (bijvoorbeeld info@dotsolutions.nl)
Wachtwoord Uw wachtwoord

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn in de meeste gevallen gelijk aan de gebruikersnaam en wachtwoord zoals deze in dotcontent van die site staan vermeld bij:
Instellingen -> BackOffice -> FTP (gebruikersnaam en wachtwoord)

Indien de mail op verschillende apparaten gebruikt wordt dient er in Outlook op tabblad geavanceerd een vinkje geplaatst te worden dat de mail op de server bewaard moet blijven (bv. 30 dagen).

 

E-mailinstellingen webwe

POP3          

mail.webwehost.nl

Poort 110 of 995 (SSL)

SMTP       

mail.webwehost.nl

Poort 25 of 587 (SSL)

IMAP

mail.webwehost.nl
Poort 143 of 993 (SSL)

Webmail  http://webwehost.nl/webmail
Gebruikersnaam Uw e-mailadres (bijvoorbeeld info@dotsolutions.nl)
Wachtwoord Uw wachtwoord

 

E-mailinstellingen Soverin

SMTP       

smtp.soverin.net

Poort 587 (TLS) of 465 (SSL)

IMAP

imap.soverin.net
Poort 993 (SSL)

Webmail  https://dotsolutions.email
Gebruikersnaam Uw e-mailadres (bijvoorbeeld info@voorbeeld.nl)
Wachtwoord Uw wachtwoord

 

E-mailinstellingen dotsite

POP3:  

[websitenaam]    

Standaard poort 110

bv. dotsolutions.nl
SMTP

[websitenaam]   

Standaard poort 25. Als dit niet werkt poort 587

bv. dotsolutions.nl
IMAP

[websitenaam]   

Standaard poort 143

bv. dotsolutions.nl
Webmail webmail.[websitenaam]   bv. webmail.dotsolutions.n

Gebruikersnaam:

[emailadres]    bv. mark@dotsolutions.nl
Wachtwoord: Heeft klant gekregen van Herold  

Verdere uitleg:

https://docs.plesk.com/en-US/onyx/customer-guide/quick-start-with-plesk/set-up-mail-accounts/2-access-your-mailbox.65691/


Android (Samsung, Huawei, Nokia)

De aanwijzingen in deze sectie zijn gecontroleerd in Android 8.0.0.

Een mailaccount instellen in Android met gmail:

  1. Open de Gmail-app. Ga naar het menu in de linker bovenhoek. Klik op het pijltje naar beneden rechts van jouw gebruikersnaam en selecteer Account toevoegen
     
  2. Op het scherm E-mail instellen selecteer je Overige.

     

  3. Op het volgende scherm geef je jouw volledige e-mailadres op. Bijvoorbeeld: admin@voorbeeld.nl en klik op volgende.

     

  4. Geef het type account op: Persoonlijk (POP3) of Persoonlijk (IMAP).
     
  5. Geef het wachtwoord van uw e-mailaccount op.
     
  6. Op het volgende scherm worden de instellingen voor een inkomende server weergegeven. Controleer of de server klopt ( jouwdomein.nl ). 

     

  7. Op het volgende scherm worden de instellingen voor een uitgaande server weergegeven. Controleer of de server klopt ( jouwdomein.nl). 
     
  8. Als alle gegeven zijn opgegeven zal uw Android-apparaat de verbinding met de server controleren en uw mailaccount aanmaken. Het nieuwe account zal worden weergegeven in de lijst met accounts in de Gmail-app.
  9. Zodra het account in Gmail staat ga je links in het menu naar Instellingen en klik je op het account dat je wilt bewerken. Helemaal onderaan staat het kopje Serverinstellingen. Hieronder staat Instellingen inkomende e-mail en Instellingen uitgaande e-mail. Zorg dat deze Instellingen overeenkomen met onderstaande gegevens:

    Inkomend: poortnummer 110 op voor POP3, of 143 voor IMAP.
    Uitgaand: Het poortnummer hier moet 25 zijn.

iOS (iPhone, ipad)

De aanwijzingen in deze sectie zijn gecontroleerd in iPhone 5s. 

Een mailaccount instellen op de iPhone:

  1. Ga naar Instellingen Wachtwoorden en accounts en selecteer Nieuw account.

     

  2. In de lijst met e-mailaanbieders die wordt weergegeven selecteer je Andere. Tik vervolgens op Voeg mailaccount toe.
     
  3. Op het scherm Nieuw geef de volgende informatie op:
    • Naam. Geef hier de naam op die boven jouw e-mails moet worden weergegeven.
    • E-mail. Geef jouw volledige e-mailadres op. Bijvoorbeeld: admin1@voorbeeld.nl.
    • Wachtwoord. Geef het wachtwoord van jouw e-mailaccount op.
    • Beschrijving. Geef een omschrijving van het account (optioneel).
  4. Tik op Volgende. Bovenaan het volgende scherm selecteer je POP. Geef vervolgens de details op van jouw servers voor inkomende en uitgaande e-mail. Voor beide servers moet je de volgende informatie opgeven:
    • Hostnaam. Geef hier de hostnaam op die boven aan dit document staat. 
    • Gebruikersnaam. Geef de gebruikersnaam van jouw e-mailaccount op, bijvoorbeeld, info@voorbeeld.nl of jouwdomein.nl.
    • Wachtwoord. Het wachtwoord voor jouw e-mailaccount.
  5. Als de e-mailconfiguratie eenmaal is toegevoegd tik je op Opslaan om door te gaan. De verbinding met de opgegeven server zal worden gecontroleerd. Als de verbinding in orde is zie je het scherm waar je kunt kiezen welke gegevens je met jouw telefoon wilt synchroniseren.
     
  6. Als alle informatie is opgegeven tik je op Opslaan om te opgegeven informatie te bewaren. Jouw iPhone zal nu jouw accountgegevens controleren. Als dit is geslaagd kom je terecht op het scherm Mail. Jouw account zal nu worden weergegeven in de sectie Accounts.

Office Outlook (Windows - pc)

 

  1. Start Office Outlook
  2. Ga naar bestand > info > Account instellingen en klik op Nieuw. Of als je nog nooit gebruik heb gemaakt van Outlook vul dan jouw e-mailadres in en vink de optie ik wil mijn account handmatig instellen onder Geavanceerde opties aan en klik op verbinding maken.
     
  3. Kies voor POP of IMAP
     
  4. Vul de account informatie in voor zowel de Inkomende e-mail en de uitgaande e-mail. Zie bovenaan dit document welke instellingen en poortnummers voor jou van toepassing zijn.
     
  5. Voer het wachtwoord in.
     
  6. Je ontvangt, als alle gegevens correct zijn ingevuld, een melding met: Account is ingesteld.

Windows mail (Windows phone)

  1. Open de lijst met alle apps op jouw telefoon of tablet en tik op Instellingen.
  2. Tik op E-mail en accounts > Een account toevoegen
     
  3. Kies het accounttype Ander account.
     
  4. Voer jouw volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld info@jouwbedrijf.nl)
     
  5. Vul vervolgens het wachtwoord in en tik op Aanmelden

Overige oplossingen

Macmail - beveiligingswaarschuwing

Melding:

Oplossing:
Klik op Toon certificaat, je krijgt nu het volgende scherm te zien;

Zet een vinkje bij ‘*.webwehost.nl’ (of *.dotsolutions.nl) altijd vertrouwen bij verbinding met ” (zie de rode pijl in bovenstaande afbeelding) en klik op Ga door. Wanneer je het e-mailprogramma afsluit en weer start zal de melding niet meer zichtbaar zijn.

Iphone - beveiligingswaarschuwing

Melding: De SSL melding op een Iphone ziet er als volgt uit;

Oplossing:
Klik op de knop Details zoals te zien in bovenstaande afbeelding, je krijgt nu een nieuw venster te zien (*.webwehost.nl of *.dotsolutions.nl);

Klik rechtsbovenin het scherm op Vertrouw. Je krijgt vervolgens geen SSL melding meer wanneer je het mailprogramma start.

Outlook - beveiligingswaarschuwing

 Melding:

Oplossing:
Als je klikt op Certificaat weergeven dan krijg je het volgende certificaat te zien en zie je dat het certificaat is gekoppeld aan *.webwehost.nl of *.dotsolutions.nl:

Je kunt op Ok gevolgd door Ja klikken waarna je de melding niet meer te zien krijgt.