Pagina wordt geladen ...
zoeken

Zorg moet meer investeren in marketingspan>

Een vraag die bij veel tandartsen, huisartsen, fysiotherapeuten en andere zorgverleners speelt is; hoeveel budget reserveren wij voor marketing in 2017?

neem nu contact op

Stimuleer de keuze van uw doelgroep

De omstandigheden voor zorgverleners worden steeds lastiger. Door de invoering van persoonsvolgende bekostiging krijgt de zorgconsument meer dan ooit de touwtjes in handen. De zorgconsument is vaak vrij om te kiezen voor welke zorgaanbieder hij kiest en zal zich daar ook online op oriënteren. Probeer uw aanbod af te stemmen op de behoeften van zorginkopers, verwijzers, patiënten en cliënten. Uw online aanwezigheid en de marketing worden dus belangrijker dan ooit. Dit is dus hét moment om hierin te investeren! Maar wat kan marketing voor uw branche betekenen?

Hoe kunt u bijvoorbeeld als tandarts, huisarts of fysiotherapeut marketing inzetten om uw klanten te stimuleren voor u te kiezen? Door middel van het gebruik van verschillende marketingmiddelen, kunt u uw bedrijf of organisatie profileren naar de doelgroep. Welke middelen zijn uitermate geschikt voor de zorgbranche?

Professionele website

Een professionele website is tegenwoordig uw (online) visitekaartje. Consumenten oriënteren zich online op verschillende zorgaanbieders. U wilt natuurlijk goed voor de dag komen als ze u hebben gevonden! Door middel van het plaatsen van relevante informatie over uw dienst, de voordelen die u kunt bieden als zorgaanbieder en uw contactgegevens, weet uw doelgroep u te vinden.

E-mailmarketing

Om bestaande patiënten/cliënten van actuele informatie te voorzien, is het inzetten van e-mailmarketing een krachtige tool. Heeft u bijvoorbeeld een nieuwe assistente in uw praktijk en wilt u haar voorstellen aan de patiënten? Of hanteert u ruimere openingstijden voor uw praktijk? Laat het uw bestaande patiënten weten door middel van e-mail, zodat ze op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen.

Narrowcasting

Wilt u de wachttijd van uw patiënten verzachten? U kunt dit doen door gebruik te maken van narrowcasting. Narrowcasting is eigenlijk een ander woord voor een beeldscherm informatiesysteem. Via een tv-scherm in de wachtruimte van uw praktijk, kunnen uw patiënten actuele informatie over uw praktijk lezen, maar bijvoorbeeld ook het laatste nieuws uit uw branche.

App

Steeds meer bedrijven laten een eigen app ontwikkelen. Een app kan ook van toegevoegde waarde zijn voor u als zorgverlener. Via deze app kunnen patiënten eenvoudig afspraken inplannen via hun smartphone of specifieke informatie opzoeken. Of wat dacht u van een database van veel voorkomende klachten en hoe deze voorkomen kunnen worden? Er is van alles te bedenken hoe u uw patiënten op maat kunt bedienen.

Online marketing, zoals AdWords

Wilt u online adverteren, zodat potentiële patiënten op uw website terecht komen? Dan is AdWords daar een geschikt middel voor. Met AdWords adverteert u in Google, zodat uw website wordt getoond bij relevante zoekwoorden van uw patiënten. Als een potentiële patiënt op uw advertentie klikt, komt hij op uw professionele website terecht, waar hij alle informatie vindt die hij nodig heeft om voor u te kiezen.

Nieuwsgierig geworden?

dotsolutions is een full service internet bureau en denkt graag met u mee over de mogelijkheden voor uw zorginstelling, praktijk of bedrijf. Wij hebben specialisten op verschillende disciplines en kunnen voor u een professionele website bouwen, maar ook het meedenken over en het uitvoeren van de marketing behoren tot onze diensten. Neem vrijblijvend contact met ons op via 0528 26 95 94 of via info@dotsolutions.nl.

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel