Pagina wordt geladen ...
zoeken

Contentmarketing

Content marketing is klanten binden met informatie (content). Het is het maken, aanbieden en verspreiden van informatie die aansluit op een vooraf onderzochte behoefte om zo nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken.

contact opnemen

Alles op het juiste moment

Dit betekent dus het zorgen voor de juiste informatie, voor het juiste publiek, op de juiste plaats en op het juiste moment. Mensen zijn tegenwoordig beter geïnformeerd dan ooit, dit omdat via internet alles zelf opgezocht kan worden. We zijn continu opzoek naar nieuwe informatie en we bepalen zelf wat er relevant is en wat niet. Bedrijven die online klanten aan zich wil binden, doet dit door continu relevante informatie aan te bieden aan de doelgroep. Informatie die de klant echt helpt, informatie in het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Dit zorgt voor communicatie tussen klant en het bedrijf. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

Ken je klant

Het is van belang om de interesses van je klant te begrijpen, om hen zo van informatie te voorzien die zij waardevol vinden. U kunt bijvoorbeeld via uw website de bezoeker een aantal vragen stellen om er zo achter te komen wat er bij hen speelt. Op basis van deze antwoorden kunt u al gerichte content verspreiden die antwoord geeft de eerder gestelde vragen. Dit kunt u doen door middel van het uitsturen van een nieuwsbrief of het posten van berichten op sociale media kanalen.   

Daarnaast kun je via Google Analytics bijhouden waar de gebruikers van uw website op klikken, afhaken of juist lang blijven hangen. Hierdoor kunt u deze pagina’s optimaliseren en ervoor zorgen dat de bezoeker langer op uw website blijft, wat misschien wel resulteert in meer verkopen in uw webshop. Deze technieken zorgen ervoor dat u de klant leert kennen, maar omdat de klant waardevolle en interessant informatie van uw bedrijf ontvangt, leert de klant ook uw bedrijf kennen. 

Versterk de relatie

Nu de klant weet wie u bent, is het tijd om elkaar nog beter te leren kennen. U wilt het vertrouwen met de klant opbouwen en de relatie versterken. Denk bijvoorbeeld aan contact wat gemaakt kan worden via een webinar. Dit is een lezing, workshop, college of een presentatie die plaatsvindt via het internet. Mensen die online uw webinar volgen, laten zien dat ze geïnteresseerd zijn in uw bedrijf. Probeer het telkens zo persoonlijk en specifiek mogelijk te maken. Laat de klant zich speciaal voelen.

Laat het vuur niet doven

Na het opbouwen van de band tussen uw bedrijf en uw klant, is het van belang om het vuur niet te laten doven. Blijf interessant genoeg voor uw klant en blijf investeren in deze band.

Hulp bij contentmarketing?

Wilt u beginnen met content marketing maar weet u niet goed hoe? Of bent u er al mee bezig maar behaald u niet de beoogde resultaten? Wij helpen u graag met het succesvol inzetten van content marketing. U kunt contact met ons opnemen voor een vrijblijvend gesprek of afspaak op 0528 26 95 94 of stuur ons een e-mail op info@dotsolutions.nl.

contact met dotsolutions

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel