Pagina wordt geladen ...
zoeken

Remarketing/retargeting

Remarketing/retargeting is het opnieuw bereiken van uw doelroep door ze een gerichte tekst/advertentie te tonen van een product/dienst van uw bedrijf, waar zij eerder interesse in hebben getoond.

contact met dotsolutions

Adverteren

Stel, u bent geïnteresseerd in een stedentrip en de stad Londen spreekt u erg aan. Via Google gaat u opzoek naar reizen en prijzen voor de Engelse hoofdstad. De vakantiebeoordelingssite Zoover verschijnt op uw beeldscherm. U vindt een leuk hotel midden in het centrum maar u bent nog aan het oriënteren en nog niet van plan direct iets te boeken. De volgende dag start u internet en verschijnt op iedere willekeurige internetpagina een advertentie met daarin het hotel die u gisteren heeft bekeken via Zoover. Deze advertentie heet een banner, een online advertentie.

Online bannering

Dit is erg populair voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen. Dit omdat veel mensen niet in één keer beslissen of ze overgaan tot een aankoop. Soms moet u mensen nog eens herinneren aan het product waar ze belangstelling in hebben getoond. Het is slim om remarketing in te zetten wanneer u een online webwinkel heeft en uw verkopen via deze webwinkel achterblijven. U moet als bedrijf de potentiele klant helpen bij het maken van de beslissing om over te gaan tot aankoop. De twee manieren om remarketing in te zetten zijn Google AdWords of Google Analytics.

Waar moet u op letten bij remarketing/retargeting?

Er zijn drie zaken waar rekening mee gehouden dient te worden wanneer je remarketing gaat inzetten. Zorg er ten eerste voor dat er geen irritatie ontstaat doordat de banner te vaak getoond wordt.  Een oplossing hiervoor is het instellen van de frequentie cap. Hiermee bepaalt u zelf hoe vaak een banner vertoond wordt. Wij helpen u graag met het instellen van de frequentie cap. Ook is het toevoegen van negatives aan de banner van belang om imagoschade te voorkomen. Neem het voorbeeld van de banner over het hotel in Londen. Het lijkt natuurlijk erg raar als deze banner staat naast een artikel over slechte hotels in Londen. Zorg er tot slot voor dat je bezoeker in de ‘koopmodus’ zit. Hier kun je achter komen door te kijken op wel tijdstip van de dag de kans tot aankoop het grootst is. Ook dit kunt u zien in het Google programma Analytics. Wanneer u de banners op dit tijdstip van de dag laat zien, is de kans groter dat de bezoeker overgaat tot aankoop.

Hulp bij het inzetten van een remarketing/retargeting campagne

Wilt u hulp bij het inzetten van een remarketing/retargeting campagne, laat het ons weten. Wij helpen u graag. U kunt ons een bericht sturen via ons contactformulier, bel ons op 0528 26 95 94 of stuur een e-mail met uw vragen naar info@dotsolutions.nl.

direct contact

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus facebook

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel