Pagina wordt geladen ...
zoeken

Remarketing/retargeting

Remarketing/retargeting is het opnieuw bereiken van jouw doelroep door ze een gerichte tekst/advertentie te tonen van een product/dienst van jouw bedrijf, waar zij eerder interesse in hebben getoond.

contact met dotsolutions

Adverteren op Google

Stel, je bent geïnteresseerd in een stedentrip en de stad Londen spreekt je erg aan. Via Google ga je opzoek naar reizen en prijzen voor de Engelse hoofdstad. De vakantiebeoordelingssite Zoover verschijnt op jouw beeldscherm. Je vindt een leuk hotel midden in het centrum maar je bent nog aan het oriënteren en nog niet van plan direct iets te boeken. De volgende dag start je internet op en verschijnt er op iedere willekeurige internetpagina een advertentie met daarin het hotel die u gisteren heeft bekeken via Zoover. Deze advertentie heet een banner, een online advertentie.

Facebook pixel op je website

Wat ook mogelijk is, is dat wij een facebook pixel plaatsen op je website. Wanneer een klant op je website is geweest en later opent hij/zijn zijn facebook pagina, dan komt er een banner/advertentie van jouw bedrijf in beeld die je herinnert aan de pagina die je in de website onlangs hebt bezocht.

Online bannering

Dit is erg populair voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen. Dit omdat veel mensen niet in één keer beslissen of ze overgaan tot een aankoop. Soms moet je mensen nog eens herinneren aan het product waar ze belangstelling in hebben getoond. Het is slim om remarketing in te zetten wanneer je een online webwinkel heeft en jouw verkopen via deze webwinkel achterblijven. Je moet als bedrijf de potentiele klant helpen bij het maken van de beslissing om over te gaan tot aankoop. De twee manieren om remarketing in te zetten zijn Google AdWords of Google Analytics.

Waar moet je op letten bij remarketing/retargeting?

Er zijn drie zaken waar rekening mee gehouden dient te worden wanneer je remarketing gaat inzetten. Zorg er ten eerste voor dat er geen irritatie ontstaat doordat de banner te vaak getoond wordt.  Een oplossing hiervoor is het instellen van de frequentie cap. Hiermee bepaal je zelf hoe vaak een banner vertoond wordt. Wij helpen je graag met het instellen van de frequentie cap. Ook is het toevoegen van negatives aan de banner van belang om imagoschade te voorkomen. Neem het voorbeeld van de banner over het hotel in Londen. Het lijkt natuurlijk erg raar als deze banner naast een artikel over slechte hotels in Londen staat. Zorg er tot slot voor dat je bezoeker in de ‘koopmodus’ zit. Hier kun je achter komen door te kijken op wel tijdstip van de dag de kans tot aankoop het grootst is. Ook dit kun je zien in het Google programma Analytics. Wanneer je de banners op dit tijdstip van de dag laat zien, is de kans groter dat de bezoeker overgaat tot aankoop.

Hulp bij het inzetten van een remarketing/retargeting campagne

Wil je hulp bij het inzetten van een remarketing/retargeting campagne, laat het ons weten. Wij helpen je graag. Je kunt ons een bericht sturen via ons contactformulier, bel ons op 0528 - 26 95 94 of stuur een e-mail met uw vragen naar info@dotsolutions.nl.

direct contact

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel