Pagina wordt geladen ...
zoeken

Adverteren op social media: Twitter of Facebook

Ieder bedrijf kent het, adverteren op het internet. Maar waar kun je nou het beste adverteren? Kies je voor Twitter, met ruim 232 miljoen bezoekers. Of ga je voor Facebook, met maar liefst 1,15 miljard bezoekers. Waarschijnlijk heb je de keuze al gemaakt, Facebook! Maar vergeet niet, er zijn meer punten waar je op moet letten bij het kiezen van de juiste social media.

Mobiele advertenties

Voordelen adverteren Twitter vs FacebookBij Twitter komen de advertenties natuurlijker over, omdat ze net als gewone tweets in de stream zitten. Zo klikken mensen sneller door voor meer informatie. Ook worden de ‘promoted tweets’, zoals dit ook wel wordt genoemd, zowel op de desktop getoond als op de mobiele app. Terwijl Facebook andere advertenties toont voor mobiele apparaten dan wanneer je de website bezoekt middels pc of laptop..

Belangstelling voor de advertentie

Het feit dat Facebook meer bezoekers heeft, waardoor meer mensen de advertentie zien, geeft geen garantie voor het aantal klikken op de advertentie, en dus het aantal bezoekers dat op uw website komt. Uit onderzoek is gebleken dat slechts 0,119% van de 1,15 miljard bezoekers doorklikt voor meer informatie. Terwijl dit bij Twitter 3% van de 230 miljoen is. Maar bij het plaatsen van de advertentie geeft Facebook meer directe waarde voor je geld. Terwijl Twitter dan juist weer een betere lange termijn binding heeft.

Verschillende soorten advertenties

Op het gebied van advertentieweergave verschillen Facebook en Twitter wel wat van elkaar. Bij Facebook heb je keuze uit enorm veel verschillende soorten advertenties die je kunt plaatsen, dit heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Om te veel verwarring te voorkomen hadden heeft Facebook in juni 2013 aangekondigd dat ze het aantal verschillende advertentievormen halveren. Twitter daarin tegen houdt het lekker simpel: je hebt Promoted tweets, Promoted accounts en Promoted trends.

Advertentie op Facebook

Wil je adverteren op Facebook, dan moet je eerst flink wat research doen naar de verschillende opties.

  • De gewone advertentie, je verwijst rechtstreeks naar een website buiten Facebook
  • Facebook advertentie voor fans, met deze advertentie kun je jou Facebookpagina promoten
  • Page Post AD, met deze advertentie kun je van een specifieke post op Facebook een advertentie maken
  • Sponsored story, met deze advertentie kun je de posts (jou Facebook berichten) onder de aandacht brengen bij vrienden van je volgers
  • Page Post Like story, lijkt enorm op een sponsored story, je kunt jouw post onder de aandacht brengen bij jouw community en de vrienden van volgers die interacteren met jouw bericht.

Advertentie op Twitter

Wil je adverteren op Twitter, dan kun je kiezen uit drie verschillende opties.

  • Promoted accounts, deze accounts zijn erop gericht om het aantal volgers van je account te vergroten.
  • Promoted tweets, deze vorm van adverteren brengt belangrijke twitterberichten van jouw account onder de aandacht van je volgers.
  • Promoted trends, hiermee kun je jouw #hashtag een dag lang Trending Topic maken.

Twitter of Facebook

Adverteren op Facebook of TwitterEr is geen duidelijke winnaar aan te wijzen bij het kiezen. De keuze is afhankelijk op welke wijze je je doelgroep wilt benaderen en welk budget hiervoor beschikbaar is. Facebook is groter en heeft lagere kosten. Maar er is meer interactie met de advertenties op Twitter en ook bouw je meer mogelijkheden op met Twitter.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel