Pagina wordt geladen ...
zoeken

Is een digitale nieuwsbrief anno 2010 passé of moet er een combinatie gemaakt worden samen met Sociale Media?

Door het verzenden van een digitale nieuwsbrief informeerden en attendeerden voorheen organisaties haar klanten en geïnteresseerden.
Door de opmars van Sociale Media zoals Twitter, Facebook en Hyves, waar de boodschap in gemiddeld 140 tekens vermeld kan worden, lijkt het erop dat de digitale nieuwsbrief een medium is welke in een verdrongen hoekje terecht is gekomen.

Samenwerking met Sociale Media

Een nieuwsitem plaatsen op bijvoorbeeld Twitter kan misschien op een snelle manier maar lang niet alle informatie kan in het item vermeld worden.
Door Twitter kan de lezer zogezegd “geteased” worden en met de toepassing van een digitale nieuwsbrief kan de geïnteresseerde meer te weten komen over de ins- en outs van het nieuwsitem.

Voordelen van een digitale nieuwsbrief

Een bericht op Hyves bereikt niet altijd de juiste doelgroep doordat niet alle bedrijven, instellingen en verenigingen een account beheren.
Nieuwsbrieven worden verstuurd naar belangstellenden welke zich hiervoor opgegeven hebben.
Door de spam-wetgeving, welke 1 oktober 2009 in is gegaan, mag er niet ongevraagd e-mails verzonden worden naar deze of gene. Het is dan ook raadzaam om op de website een link of pagina aan te maken waar geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief.
Dotsolutions heeft met haar website beheer systeem nieuwsbrieven meetbaar gemaakt. In een overzicht zijn de resultaten af te lezen of ontvangers van de nieuwsbrief het daadwerkelijk geopend hebben en welke items gelezen zijn.
Een voordeel van een digitale nieuwsbrief ten opzichte van Sociale Media is dat de lezer niet zelf hoeft te zoeken naar relevante nieuwsitems.
Tevens is het digitaal versturen van een nieuwsbrief goedkoper dan een papieren versie, wat dus weer kostenbesparend is!

Tips voor een goede digitale nieuwsbrief

Veel mensen vinden nieuwsbrieven niet uitnodigend om te lezen, houdt er dus rekening mee dat de lezer geprikkeld wordt door korte maar bondige teksten!
Vergeet daarom niet om kopteksten te gebruiken en een inleiding over het nieuwsitem. Leidt vervolgens de lezer middels een link naar het volledige artikel, hierdoor wordt ook de meetbaarheid bevordert.
Vermoei de geïnteresseerden niet met een overdaad aan artikelen en teksten.
Beperk de nieuwsbrief met 3 tot 5 items en zorg er voor dat het over relevante informatie gaat welke betrekking heeft op de organisatie en haar producten en/of diensten.
 

 

Vertel mij meer

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel