Pagina wordt geladen ...
zoeken

Wat is Foursquare nou eigenlijk?

Foursquare is een, op locatie gebaseerd, sociaal spel. Als je gebruik maakt van Foursquare heb je de mogelijkheid om overal “in te checken”. Via GPS op je telefoon ziet Foursquare waar je bent en welke locaties er in de buurt zijn. Dit betekent dat je bij bakker piet om de hoek kan inchecken. Als je dit vaak genoeg doet (vaker als iemand anders) wordt je de burgemeester van die plek. Daarnaast kunnen er tips toegevoegd worden bij een locatie, “de chocolade croissants bij bakker piet zijn heerlijk”. Deze tips deel je met je vrienden op Twitter en Facebook en iedereen die incheckt bij bakker piet kan deze tips zien.

Het hele idee van Foursquare is dat je vrienden kunnen zien waar je bent, wat je doet en wat je ergens van vind. Daarnaast verzamel je punten bij het inchecken en verdien je badges. Deze punten en badges kan je weer vergelijken met je vrienden zodat het een wedstrijd wordt tussen jou en je vrienden.

Foursquare vergroot je naamsbekendheid

Het leuke van Foursquare is dat je als gebruiker zelf locaties kan toevoegen. Dit betekent dus dat je de mogelijkheid hebt om je eigen bedrijf ook op de Foursquare kaart te zetten. Hier kan je een opmerking bijvoegen (zoals: “bij bakker Piet croissants voor de halve prijs”) die er voor zorgt dat iedereen die in een bepaalde straal incheckt de opmerking als melding krijgt.

Door dit te doen vergroot je bij de gebruikers van Foursquare en hun vrienden je naamsbekendheid. En als mensen tevreden zijn over je service of producten kunnen ze dit met Foursquare delen via Twitter en Facebook. Hierdoor heb je als klein bedrijf de mogelijkheid om gratis je naamsbekendheid te vergroten.

Nu gebruiken er nog relatief weinig mensen Foursquare, maar dit aantal groeit met de dag. In augustus 2010 waren het er 3 miljoen en er komen elke dag duizenden gebruikers bij. Doordat er steeds meer smartphone’s zijn is er steeds meer ruimte voor dit soort applicaties. Dit zal in de toekomst ook alleen maar toenemen. Zo heb je voor de horeca in Nederland Feest.je een beetje gekopieerd van Foursquare maar wel leuk.

Acties op basis van Foursquare

In Amerika is het al volop bezig, maar in Nederland begint het nou ook te komen, Acties op basis van Foursquare. Het principe is vrij simpel, denk aan een spaarkaart dat mensen aanspoort om terug te komen in je winkel.
In plaats van zegeltjes, spaart een klant “check-ins” en degene met de meeste check-ins is de burgemeester. Aan die check-ins kan je een korting verbinden zoals voor elke 10e check-in een gratis chocolade croissant. Het is aan jezelf hoe creatief je hiermee omgaat.

Selexyz geeft een boek weg na 10 check-ins. Hierdoor zorgt Selexyz er voor dat mensen daadwerkelijk weer naar een boekwinkel gaan.

Starbucks heeft een eigen badge gemaakt voor Foursquare, na vijf check-ins bij een Starbucks wordt je beloond met deze badge en kan je deze badge aan je vrienden laten zien. Daarnaast is Starbucks bezig met een aantal acties, zoals extra korting voor de burgemeester of elke 10e check-in korting op je koffie.

Klein minpuntje aan Foursquare

Vals spelen met Foursquare is tot nu toe vrij gemakkelijk, je kan bijvoorbeeld in Amsterdam inchecken terwijl je in Rotterdam bent. Dit maakt een campagne via Foursquare fraude gevoelig. Ondanks dit blijft Foursquare toch een mooie en leuke manier om toch extra naamsbekendheid te creëren voor je bedrijf ook zonder korting weg te geven.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat jullie ervaringen zijn op het gebied van Foursquare.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel