Pagina wordt geladen ...
zoeken

Instagram onmisbaar voor webshops

Waarschijnlijk heeft u weleens van Instagram gehoord of gebruikt u het zelfs al in uw privéleven. In december 2014 stormde deze veelbelovende app Twitter razendsnel voorbij op basis van geregistreerde gebruikers. Maar weet u, als webshopseigenaar wel hoe u Instagram succesvol kunt inzetten voor uw bedrijf? 

Contact opnemen

Instagram onmisbaar voor webshops

 

Instagram in het kort

Instagram is één van de populairste Social Media ter wereld met meer dan 100 miljoen actieve gebruikers per dag. In Nederland zijn er 2,1 miljoen Instagram gebruikers en wordt dagelijks door bijna één miljoen mensen gebruikt. Het is bedoeld voor gebruik op smartphones en tablets en draait om het maken en delen van foto’s.

In 2012 is Instagram overgenomen door Facebook en staat hierdoor natuurlijk ook nauw in connectie met hen. Het is dan ook mogelijk om met een Facebook-account in te loggen op Instagram en uw Instagram foto’s kunnen direct gedeeld worden op Facebook en andersom. Echter verschillende de twee platforms toch behoorlijk van elkaar. Instagram’s succes is voornamelijk te danken aan de originele insteek waar het voor Instagram allemaal mee begon: het opzetten van een sociaal netwerk voor het maken, bewerken en delen van foto’s.

instagram

Adverteren op Instagram

Vanaf 2015 is het mogelijk om te adverteren op Instagram. Door het betrokken publiek dat op Instagram zit kan dit erg succesvol zijn. Instagram gebruikers zijn 2,8 keer meer geneigd om op een advertentie te klikken dan op andere socialmedia-kanalen en blijven gemiddeld 192 seconden langer op uw website rondneuzen.

Michael Kors was één van de eerste grote merken die ging adverteren op Instagram en dit leverde het modehuis 40.000 nieuwe volgers op. Hun gesponsorde post leverde hun dus 16 keer meer volgers op dan hun niet gesponsorde posts.

Daarnaast garandeert Instagram dat uw advertenties worden gezien en ook nog eens door het juiste publiek. Instagrams targeting mogelijkheden zijn hetzelfde als die van Facebook en zij hebben al aardig wat tijd gehad om dit te optimaliseren. 

Verbeter uw merkwaarde met Instagram

Bijna alles op Instagram draait om branding, zelf de introductie van advertenties heeft daar niks aan kunnen veranderen. Instagram wordt veel gebruikt door grote merken. Het is dan ook bij uitstek het platform voor webshopbeheerders die actief zijn in de modebranche, maar eigenlijk is het geschikt voor zo’n beetje ieder product dat het waard is om te fotograferen. Instagram is namelijk vooral erg mooi.

Tekst wordt nogal eens over het hoofd gezien, maar zien we enkel mooie foto’s dan is het haast onmogelijk om een post niet te zien. Beeldmateriaal trekt altijd onze aandacht, en vertelt bewust of onbewust in één oogopslag alles over de maker van de foto. En die maker, dat bent u.

Instagram introduceert Instagram Shopping

Instagram kwam erachter dat de mobiele telefoon de manier waarop mensen winkelen heeft veranderd. Steeds vaker bekijken we nieuwe producten terwijl we wachten op onze koffie in een restaurant of tijdens onze lunch op het werk. Meer dan 84% van de smartphonegebruikers in de Verenigde Staten bladert door producten en onderzoekt of vergelijkt deze via een webbrowser of mobiele app. Hoewel het tegenwoordig makkelijk is om nieuwe producten te bekijken op uw mobiel  is het niet altijd gemakkelijk om meer informatie te vinden over de specifieke producten die u ziet. Eind vorig jaar kondigde Instagram aan dat ze een eenvoudigere ervaring beschikbaar gaan stellen om producten te bestellen.

Daarom bedacht Instagram het volgende:  Instagram Shopping.  Elk bericht dat wordt gepost, krijgt links onderin de foto een pictogram “Tik om weer te geven”. Wanneer hierop wordt getikt, verschijnt er een tag op verschillende producten in het bericht. Maximaal vijf producten en hun prijzen worden uitgelicht. Zodra een tag wordt geselecteerd, opent een nieuwe uitgebreidere weergave van het product. Deze functionaliteit geeft de klant vroeg in het winkelproces belangrijke productinformatie, zonder de Instagram-app te hoeven verlaten om het product op te zoeken. Als de klant vervolgens in de uitgebreide productweergave op de link “Shoppen” tikt, wordt hij of zij rechtstreeks naar dat product geleid op de website van het bedrijf, waardoor het eenvoudiger is het gewenste product te kopen. 

Door deze nieuwe functie wordt Instagram nog belangrijker voor webshopsbeheerders. 

 

Ook uw merkwaarde verbeteren doormiddel van Instagram?


Wilt u ook Instagram inzetten voor uw webshop of een vrijblijvend gesprek met een van onze online marketeers aanvragen? Neem dan contact met ons op. Bel ons op 0528 - 26 95 94, stuur een e-mail naar info@dotsolutions.nl of maak gebruik van het onderstaande contactformulier. 

Auteur:
Pauline - Online marketeer

dotsolutions-pauline

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel