Pagina wordt geladen ...
zoeken

Maximale aandacht voor uw klant met narrowcasting

U kunt tegenwoordig op meerdere manieren specifieke informatie overbrengen naar uw doelgroep. Zo ook door het gebruik van de trend narrowcasting, waarbij er via audiovisuele displays content wordt verschaft aan bezoekers.

contact opnemen

dotsolutions-top-afbeelding-narrowcasting

U kunt tegenwoordig op meerdere manieren specifieke informatie overbrengen naar uw doelgroep. Zo ook door het gebruik van de trend narrowcasting, waarbij er via audiovisuele displays (onder andere televisieschermen) content wordt verschaft aan bezoekers. De mate van herinnering door narrowcasting steekt met 52% ver boven andere media uit zoals Televisie (32%) en billboards (30%). En weet u wat zo opvallend is? Bijna zeven op de tien klanten kopen een product of dienst doordat een digitaal scherm hun aandacht trok.

Het behalen van resultaat met narrowcasting hangt van meerdere factoren af. Met deze drie tips haalt u maximaal resultaat uit uw narrowcasting systeem.

Bepaal uw doelstellingen

Van tevoren vaststellen wat uw doelstellingen zijn kan al bijdragen aan een beter resultaat. U schetst voor uzelf een duidelijk beeld waarvoor u het narrowcasting systeem inzet. Wie wilt u bereiken? Stel doelgroepen op die u wilt bereiken, zoek informatie op over deze doelgroepen om het narrowcasting systeem perfect aan te laten sluiten bij uw doelgroep en haar behoeften.

Stel hiernaast vast wat u wilt bereiken met uw narrowcasting systeem. Wilt u kennis over producten of diensten verschaffen? Wilt u de wachttijd voor uw bezoekers verzachten? Of juist meer traffic genereren naar uw website? Bepaal uw doelen en stem de inhoud hierop af.

Plaatsing scherm

Een snel gemaakte fout is het plaatsen van uw scherm op de verkeerde plek, waardoor het resultaat niet maximaal zal zijn. Plaats uzelf in de rol van uw doelgroep en ga na waar u een scherm zou willen zien hangen. Plaats een scherm op de looproute van de doelgroep en denk hierbij ook aan de leesafstand. Dit gaat gepaard met de keuze uit een groot of een klein scherm.

Plaats het scherm rond ooghoogte en zorg er daarnaast voor dat uw scherm niet onleesbaar wordt door een laaghangende zon.

Lever goede content

De inhoud van uw uitzending kan uw narrowcasting project maken of breken. Er zijn meerdere onderdelen om maximaal resultaat te halen door het gebruik van goede content.

Afstemming doelstellingen; stem uw content af op de bepaalde doelstellingen. Vul uw uitzending met informatie of entertainment wat uw doelgroep boeit. Zorg dat u iets toevoegt voor uw doelgroep.

Beeld; een beeld zegt meer dan woorden. Maak slim gebruik van beelden in uw content, maak het aantrekkelijk en aangenaam voor de doelgroep om de uitzending te bekijken. Beperk het gebruik van tekst, maar focus op sterke oneliners.

Call-to-action; zorg voor een sterke call-to-action. Zorg dat de kijkers overgaan tot actie bij het zien van uw uitzending, denk aan winacties of speciale aanbiedingen. Laat ze uw website bezoeken, uw social media volgen of contact met u opnemen.

Consistent; wees consistent met uw narrowcasting project. Laat uw huisstijl terugkomen in de uitzending, en stem uw dia’s op elkaar af. Houd uw content actueel en relevant.

Uw eigen narrowcasting project?

Wilt u meer weten over narrowcasting of wilt u uw eigen narrowcasting project beginnen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Bel ons op 0528 - 26 95 94, stuur een e-mail naar info@dotsolutions.nl of maak gebruik van het onderstaande contactformulier.

Auteur:
Jurgen - Junior online marketeer

dotsolutions-jurgen

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel