Pagina wordt geladen ...
zoeken

Iedere eigenaar van een online winkel wil meer verkopen, maar hoe zorg je daar nou voor? Wat moet je doen om meer te verkopen in je online winkel. Er zijn tal van mogelijkheden maar bijna alle mogelijkheden beginnen met het analyseren van de bezoekers.

Zorg voor relevante bezoekers in je online winkel

Om te zorgen dat er meer verkocht wordt in je online winkel moeten de bezoekers relevant zijn. Dit houd in dat de bezoekers die in je online winkel komen ook interesse hebben in wat er verkocht wordt in je online winkel.

Stel, ik verkoop in een online winkel tuinstoelen, dan heb ik niks aan bezoekers die geïnteresseerd zijn in tuinbeplanting. Deze bezoekers komen op mijn site, zien dat ik alleen tuinstoelen verkoop en gaan weer weg. Dat deze bezoekers ook op je online winkel komen is niet erg. Maar als het grootste deel van je bezoekers voor tuinbeplanting komt, moet je toch even nadenken.

Analyseren van de bezoekers op je online winkel

Hoe kun zien dat je online winkel bezoekers trekt die geïnteresseerd zijn in je producten? Hiervoor heb je een webanalytics pakket nodig. Hier kan je bijna alles zien van je bezoekers. Hoe de bezoekers op je online winkel terecht zijn gekomen, hoelang ze zijn gebleven en waar ze op je online winkel zijn geweest.

Kijk naar het weigeringspercentage van je online winkel

Het weigerings percentage is een belangrijke factor voor een online winkel. Dit percentage geeft aan hoeveel bezoekers er naar de eerste pagina van je online winkel afhaken.

Is het weigerings percentage laag dan betekent dat er veel relevante bezoekers zijn.

Is dit percentage hoog dan betekent dit vaak dat er weinig relevante bezoekers op je online winkel komen, hier begint het analyseren van je online winkel.

weigeringspercentage

Hoe verklaar je het weigerings percentage op je online winkel?

Als het weigerings percentage hoog is wil je natuurlijk graag weten hoe dat komt. Dit kan verschillende redenen hebben. In een goed webanalytics pakket kan je dit allemaal vinden.

Een online winkel kent standaard verschillende verkeersbronnen namelijk, direct verkeer, verwijzende sites en zoekmachines. Je kunt bij elke bron je weigerings percentage bekijken. Is deze bij zoekmachines hoog, dan wordt je online winkel waarschijnlijk gevonden op de verkeerde woorden. Is deze bij je verwijzende sites hoog dan heb je in verhouding veel links naar je online winkel zonder dat deze links relevant zijn.

Bij direct verkeer zit een kleine valkuil, nieuwsbrieven worden vaak weergeven als direct verkeer zodat dit een vertekend beeld geeft. Door het mee geven van webanalytics variabelen in de links van een nieuwsbrief voorkom je dit. Zo kan je ook zien wat het weigerings percentage is van je nieuwsbrief.

Je online winkel verbeteren!

Zodra je weet wat je weigeringspercentage is van je online winkel en waar het vandaan komt, kun je hierop inspelen.

Even terug komend op het vorige voorbeeld, je hebt een online winkel die tuinstoelen verkoopt. Na grondige analyse blijkt dat je gevonden wordt op tuintafels, dit verkoop je niet dus het weigeringspercentage op dit woord is zeer hoog. Nu ga je kijken welke pagina in je online winkel dit veroorzaakt. Dit kan ook in een webanalytics pakket. Je hebt de pagina gevonden en wat blijkt, het is een informatie pagina op je online winkel over tuinmeubilair.

Nu je weet waar het probleem zich bevindt en kan je er wat aan doen. Je kan de pagina opnieuw gaan schrijven, gericht op tuinstoelen of natuurlijk tuintafels verkopen.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel