Pagina wordt geladen ...
zoeken

Er zijn veel wegen die naar Rome leiden. Om een goede en vooral nuttige advertentiecampagne neer te zetten dienen er diverse paden afgelegd te worden.

Bepaal het advertentiebudget

Wat mag er uitgegeven worden om de doelgroep te bereiken middels een online advertentie?
Per onderneming kan het algehele marketingbudget verschillen, denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen een MKB-bedrijf of een concern wat internationaal opereert.
Is het budget voor dit jaar al vastgesteld in de begroting of valt er nog te schuiven? Belangrijk om te weten is dat er niet bij de eerste de beste aanbieder geadverteerd moet gaan worden. Vraag diverse offertes op om prijzen te vergelijken en vergeet niet te onderhandelen!

Online adverteren is de toekomst

Offline advertenties, bijvoorbeeld in kranten en vakbladen, zijn over het algemeen vrij prijzig doordat er een zogenoemde ruimte gereserveerd moet worden. Door het gebruik van kleur en een afwijkende formaat kan de advertentiekosten fors oplopen. Doordat de doelgroep rechtstreeks wordt aangesproken in vakbladen is offline adverteren nog steeds erg populair. Maar online adverteren wordt steeds belangrijker! Online adverteren kan vlug en goedkoop maar het is niet eenvoudig om de beoogde doelgroep te benaderen, hiervoor dient de nodige research gedaan te worden.

Groot voordeel van online adverteren is dat de behaalde resultaten meetbaar zijn, door bijvoorbeeld Google Analytics toe te passen, en uit de resultaten af te leiden is of een campagne winstgevend is geweest. Dit is moeilijk te achterhalen bij offline adverteren.

Welke boodschap?

Zorg er bij adverteren voor dat de bedrijfsnaam en het merk van product/dienst goed naar voren komt. Immers, dit moet goed ingeprent zijn bij de doelgroep.
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat wanneer de boodschap in het midden van de advertentie geplaatst wordt de doelgroep eerder geneigd is om de advertentie te lezen en te onthouden.

Uiterlijk

Door het gebruik van contrasterende kleuren valt een advertentie nog meer op, bijvoorbeeld zwarte tekst op een gele achtergrond. Let wel; overdaad schaadt!
Maak een advertentie niet te bont door allerlei kleuren door elkaar te gaan gebruiken waardoor het een warboel wordt en het overzicht verloren gaat. Raadzaam is om dan één item te benadrukken en de omgeving er omheen een rustige sfeer uit te laten stralen.

Extra informatie kan weergegeven worden in “de kleine lettertjes” maar vermeld alleen het hoognodige. Een overvloed aan gegevens verveeld de lezer waardoor deze afdwaalt en hierdoor niet de kern van de online advertentie onthoudt.

Soms zegt een illustratie meer dan tekst. Het kan emotie opwekken of in een oogopslag weergeven wat de adverteerder wil uitdragen. Niet voor niets wordt er weleens gezegd, een foto zegt meer dan duizend woorden!

Durf!

Durf anders te zijn! Juist hierdoor kan een bedrijf of een product zich differentiëren en opvallen! De lezer wil graag verrast worden en een reclame-uiting wat vernieuwend en verhelderend is blijft in de regel langer in de spotlight.

De kracht van herhaling

Net als bij offline adverteren geldt voor online adverteren dat herhaling zeer belangrijk is. De boodschap dringt pas door bij de lezer wanneer deze de advertentie minimaal drie maal heeft gezien.
Al snel wordt duidelijk dat wanneer er drie keer geadverteerd wordt middels een banner op het internet veel goedkoper is dan drie maal een advertentie in een landelijke krant.

Ook online adverteren met uw bedrijf, product of dienst? Dotsolutions adviseert u graag hierin!

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel