Pagina wordt geladen ...
zoeken

Nieuwe trend: Real-time social media marketing

Real-time social media marketing is het communiceren met consumenten op elk moment van de dag over relevante onderwerpen. Je koppelt een actuele gebeurtenis aan een boodschap voor jouw consument(en). Deze vorm van marketing heeft maar een kort tijdsbestek en vraagt veel creativiteit, mede doordat een actueel nieuwsitem maar kort “populair” is. Real-time social media marketing is in Amerika al een groot succes, maar in Nederland is het nog heel kleinschalig.

Relevante betrokkenheid creëren

Het belangrijkste van Real-time social media marketing is dat je precies op het goede moment in gesprek gaat over precies het goede onderwerp. Alleen dan creëer je relevante betrokkenheid door consument(en).

Inhaken op de juiste actualiteiten

Inhaken op landelijke nieuwsberichten: Toen Nederland de wedstrijd van Mexico won tijdens het WK van 2014 speelde KLM daar op in.

Inhaken op doorlopende topics: Doorlopende topics zijn hedendaagse gebeurtenissen, waar je als organisatie op in kunt spelen. Hema speelt altijd graag in op het weer.

De voor- en nadelen van Real-time social media marketing

Voordelen

  • De content die je gebruikt, bereikt je doelgroep sneller
  • Je snijdt de tussenlagen weg, hierdoor heb je geen andere communicatie middelen nodig om je doelgroep te bereiken
  • Real-time social media zorgt voor kostenbesparing omdat je op bijvoorbeeld op Facebook of Twitter post ben je geen geld kwijt aan advertentiekosten

Nadelen

  • De content die gepubliceerd wordt kan soms niet aankomen bij je doelgroep, of de doelgroep kan de content anders opvatten dan bedoeld is
  • Het kan nog wel eens gebeuren dat bedrijven steeds sneller en grappiger over willen komen en troeven elkaar af, hierdoor kan er een content-oorlog komen. Sla dus niet helemaal door in Real-time social media marketing
  • Vroeger was de content beheersbaar, tegenwoordig kan iedereen zien wat je op het internet zet. Wees dus voorzichtig met wat voor actualiteiten je gebruikt!

Real-time social media marketing: hoe raak je succesvol?

Om je doelgroep te bereiken moet je kiezen voor een gepersonaliseerde benadering. Alleen dan komt de boodschap aan bij je doelgroep. Hierbij breng je de persoon in kaart met wie je de interactie aan wil gaan, bijvoorbeeld met Real-time social media marketing. Door op het klantproces in te spelen, bereik je de consument op het juiste moment op de juiste plek, dat is de wonderlijke kracht van Real-time social media marketing.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel