Pagina wordt geladen ...
zoeken

Tips na de Google Panda en Pinguïn update

Wereldheerser Google is de laatste tijd erg actief bezig zijn algoritme te verversen en aan te passen. Enkele noemenswaardige aanpassingen zijn onder andere Google Panda en Google Pinguïn. Dit resulteerde in het feit dat sommige websites nu slechter scoren en vindbaar zijn dan voorheen, ze zijn bestraft voor het toepassen van manipulatieve SEO. Hoe zorg je ervoor dat jij de controle hebt over je eigen website wat betreft zoekmachine optimalisatie?

Google Panda en Penguin

Content beheersing

Zorg ervoor dat je content van kwaliteit en bovenal origineel is! Wanneer je op je website schrijft wat op dit moment trending is of in het dagelijkse nieuws voor komt, ben je altijd actueel.

Daarnaast vindt een websitebezoeker het ook altijd interessant om geïnformeerd te worden over weetjes en nieuws over je producten en/of diensten. Maar…schoenmaker, blijf bij je leest!

Schrijf niet over zaken wat niets te maken heeft met de branche waarin je bedrijf zich bevindt. Een voorbeeld: is je corebusiness bruidsmode? Plaats dan geen content over echtscheidingen.

Hoewel huwelijken en echtscheidingen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn heeft deze informatie niets met je eigen producten en/of diensten te maken. Wat mogelijk wel interessant leesvoer kan zijn en waarover je kunt schrijven:

• De bruidsmodetrends voor het nieuwe seizoen
• Welke schoenen draag je onder welk type trouwjurk
• Hoe organiseer je een vrijgezellenfeest

Trefwoord keuzes

Hoewel de keywords niet meer enorm zwaar wegen wat betreft je pagerank en je positie in de een dusdanige manier gebruikt te worden dat de tekst goed leesbaar is voor de bezoeker. Was eerst herhaling van je trefwoorden belangrijk, nu is het gebruik van enkele synoniemen en het op een grammaticaal juiste wijze toepassen van belang. Wat nog wel steeds geldt; Zorg ervoor dat de trefwoorden terug te vinden zijn in je paginatitels en de inleidende tekst.

Website structuur

Een laatste belangrijke factor is je website structuur. Je bezoeker, maar ook een zoekmachine robot, moet eenvoudig door je website kunnen navigeren en snel de informatie kunnen inzien waarnaar gezocht wordt.

Houdt ook rekening met de hyperlinks die op de website staan vermeld. Als een link niet werkt, verwijder deze of zorg ervoor dat de link weer functioneert.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel