Pagina wordt geladen ...
zoeken

Passende kleuren voor je website

De kleuren op websites worden vaak gekozen op basis van gevoel, persoonlijke voorkeur of eigen associaties. Het is daarom van belang om te realiseren dat de kleuren die je voor je website gebruikt impact hebben op de bezoekers van je website. De reden die een bezoeker van jouw website heeft wordt natuurlijk deels bepaalt door de kleuren die op jouw website gebruikt worden.

De juiste kleuren

Voorbeeld coolblue

Om tot de juiste combinatie kleuren te komen is het belangrijk dat je de juiste basis kleuren kiest. Deze basis kleuren kun je kiezen door te kijken naar welke kleuren bij jouw bedrijf passen.

Kleuren van Coolblue

Een leuk voorbeeld is Coolblue, daar komt de website kleur zelfs in de bedrijfsnaam voor.

Coolblue heeft duidelijk blauw als basiskleur gekozen. Er zijn diverse associaties die aansluiten bij de visie van Coolblue: effectiviteit, loyaliteit en communicatie. Coolblue onderscheidt zich door de snelle levertijd, uitgebreide mogelijkheden om contact op te nemen met de klantenservice, en de mogelijkheid om je product(en) gratis te retourneren.

Ook komt de kleur oranje vaak terug op de website. In het geval van Coolblue legt oranje de associatie met passie en plezier. De slogan van Coolbue is daarom ook: alles voor een glimlach. En de combinatie met wit op de website zorgt voor een frisse en overzichtelijke uitstraling.

voorbeeld blokker

Kleuren van Blokker

Een ander voorbeeld is de Blokker, zij hebben de keuze de website laten beïnvloeden door de kleur van het merk.

Waar Coolblue met oranje de toon bij passie en plezier legt, is het in dit geval bij Blokker niet zo. Hier legt de kleur oranje vooral de associatie met fysiek comfort. Dit sluit natuurlijk goed aan bij het assortiment van Blokker waar veel huishoudelijke producten in voorkomen.

Call-to-action

Call-to-action betekent oproep tot actie, hoe kan jij je potentiële kopers overhalen om een product te kopen op jouw website. Er is jarenlang onderzoek geweest naar de beste kleur voor de call-to-action knop, maar keer op keer blijkt dat er geen goede kleur is voor de call-to-action knop. Het is daarom belangrijk dat je een goed kleur contrast hebt zodat de call-to-action knop er wel uit springt.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel