Pagina wordt geladen ...
zoeken

Van bezoekers klanten maken.

Conversies verhogen op je website is vaak een doelstelling die lastiger te behalen is dan men verwacht. Vele factoren hebben invloed op je conversie. Om het optimale uit je webwinkel of website te halen zal dit altijd een combinatie zijn van meerdere factoren. Een zeer belangrijke factor is het analyseren van je interne zoekverkeer. Hierdoor worden de interne zoektermen geanalyseerd en kun je hier weer optimaal op inspelen met als uiteindelijke doel; omzet!

Van bezoekers klanten maken

Interne zoekanalyses

Met behulp van verschillende analysetools zoals clicklead (www.clicklead.nl) en Google analytics is het mogelijk een goede analyse van je website te maken. Maar een interne zoekanalyse is de vervolgstap hierop. Het is de vervolgstap op de vraag hoeveel bezoekers heeft mijn website gehad en hoe zijn ze binnengekomen. De vervolgstap beantwoord vragen als welke interne zoekwoorden gebruiken de bezoekers en vanuit welke pagina wordt er het meeste gezocht? Als je weet waarop je klanten zoeken kun je achterhalen aan welke producten of diensten bezoekers belang hebben. De ideale mogelijkheid om een eenvoudig het koopgedrag te achterhalen!

Klanten genereren met clickleadHeb je deze producten wel maar vinden de klanten ze niet dan weet je dat je producten niet goed gevonden worden. Hierop kun je vervolgens gericht stappen gaan ondernemen. Dit zal uiteindelijk leiden dat een bezoeker bij het juiste product komt!

Maken de zoekers veel gebruik van spelfouten in hun zoektermen dan zou je hier zelfs op in kunnen spelen. Het mooie van website analyses is dat alle data geregistreerd wordt en je op je eigen gewenste moment, dit kan analyseren. Hierdoor krijg je informatie hoe je website of webshop presteert. Optimale prestaties van je webshop zullen leiden tot hogere conversies en dus meer omzet.

Analyseren!

Als je inzichtelijk hebt welke zoekwoorden leiden tot boekingen kun je ook weer een stap verder gaan. Analyseer de zoekwoorden die ervoor zorgen dat een bezoeker je website verlaat. Hiermee achterhaal je de behoefte van een bezoeker, maar deze niet in je webshop kan vervullen. Aan welk product heeft een bezoeker de behoefte, maar zijn niet aanwezig in de webwinkel. Als dit zeer vaak voorkomt kun je overwegen deze alsnog te bestellen en in je webwinkel te plaatsen.

Maak gebruik van analyses van de website en intern zoekverkeer en verhoog je conversie. Inspelen op zoekers, met behulp van de juiste zoektermen, zal leiden tot een boeker oftewel een klant!

Hulp nodig?

Wil je ook gebruik maken van interne zoekwoorden of heeft u hulp nodig bij het analyseren van uw website of webshop? Dotsolutions helpt u graag met het verhogen van uw conversies. Al sinds 2002 zijn wij hierin gespecialiseerd! Daarnaast kunt u met behulp van onze webtool, Clicklead, uw website volledig analyseren. 

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel