Pagina wordt geladen ...
zoeken

Sociale Media wordt nogal eens overgeslagen wanneer bedrijven gaan adverteren.
Ondanks dat Twitter in 2009 enorm gegroeid is betreft gebruikers, vergeten veel grote Nederlandse firma’s op Twitter hun merknaam te claimen.

Research

Uit onderzoek, welke uitgevoerd is door Multiscope, is gebleken dat slechts 42 van de 100 adverteerders uit de “Top 100 bruto mediabestedingen van Nielsen Media Research”een Twitteraccount hebben aangemaakt en deze daadwerkelijk gebruiken.

Verbazend

Verbazingwekkend is dat Coca-Cola Nederland, Douwe Egberts en Ikea Nederland de grote afwezigen zijn op Twitter maar mogelijk dat dit in de toekomst nog zal gaan veranderen.
Het is denkbaar dat deze grote namen net als Unilever alleen hun Tweets verspreiden door middel van een internationaal Twitteraccount.

Top 5

De huidige top 5 Twitteraccounts ziet er als volgt uit, gebaseerd op het aantal volgers;

1 UPC 2.521 volgers
2 Nationale Postcode Loterij 2.268 volgers
3 HEMA 1.412 volgers
4 Rabobank Nederland 1.289 volgers
5 Wehkamp 833 volgers

 

HEMA stond eerst in bovenstaande top 5 genoteerd op de 5de plaats maar door haar “Bonkers-campagne”, welke deze week gestart is, is het aantal volgers enorm gegroeid.

Uit dit onderzoek is te concluderen dat Sociale Media steeds belangrijker wordt als marketinginstrument.

 

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel