Pagina wordt geladen ...
zoeken

Waarom een webwinkel beginnen naast uw gewone winkel?

Er is niets leukers dan het beginnen van uw eigen zaak of winkel. Hierin verkoop je immers de spullen of diensten waar je affiniteit mee hebt. Wat is er mooier dan hier ook nog eens andere mensen blij mee te kunnen maken?

Als je maar een handvol, of misschien zelfs maar één vestiging heeft in het land, dan is het bereik een stuk kleiner dan wanneer je winkels zou hebben door het hele land. Dit laatste is in veel gevallen onmogelijk. Gelukkig is een webwinkel beginnen een mooi alternatief, met minstens zoveel mogelijkheden en deuren die voor je geopend worden. Lees verder en leer meer over het beginnen van een webwinkel naast je gewone winkel. 

Neem contact met ons op

webwinkel naast gewone winkel

Klanten werven, zonder locatie

Het is natuurlijk hartstikke mooi dat je met je fysieke winkel klanten werft uit de buurt of iets daarbuiten. Het kan goed zijn dat dit niet genoeg is of dat je simpelweg de volgende stap wilt zetten naar een groter bereik middels een extra verkoop kanaal. Doordat je met een webwinkel niet verbonden bent aan een specifieke locatie, ontstaat de mogelijkheid tot het werven van nieuwe klanten door heel het land en misschien zelfs van over de hele wereld. 

Voordeel van een webshop in vergelijking met een fysieke winkel

In een winkel betaal je voor je (huur)locatie, voor het verbruik, zoals gas water en licht, én voor je personeel. In een webwinkel betaal je slechts voor de bouw van de webshop zelf en voor het onderhoud ervan. Dit staat lang niet in verhouding tot de kosten van een fysieke winkel. Vooral als je gebruik maakt van procesoptimalisatie, kunnen de financiële voordelen behoorlijk oplopen.

Een flink assortiment met statistieken

In een winkel kan je maar een bepaald aantal items presenteren, maar aan een webshop zit eigenlijk geen limiet. De digitale schapruimte is virtueel en in principe oneindig, de opslag kan in principe overal worden geregeld. Bijvoorbeeld bij je thuis, op zolder of in de schuur. De uitgebreide statistieken die kunnen worden verzameld aan de hand van de webshopgegevens, stellen je in staat meer inzicht te verwerven in het gedrag van je (potentiële) klanten. Zo is de verbetering van je webwinkel niet alleen een feit, maar ook een doorlopend proces.

Altijd open en erg slim

Daar waar een fysieke winkel restricties kent en je je aan regels moet houden aangaande de openingstijden van de winkel, daar heeft een webshop geen beperkte oepeningstijden en is deze gewoon 24 uur per dag en 7 dagen per week online. Dag en nacht worden bezoekers in de verleiding gebracht om jouw diensten of producten aan te schaffen! Daarnaast houdt een goede webwinkel exact bij wat de zoekopdrachten zijn van een potentiële klant. Zo kan slim worden omgesprongen met een (terugkerende) vraag.

Overweeg je een webshop te beginnen? dotsolutions heeft alle kennis en tools in huis om deze uitdaging samen met jou aan te gaan! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Je kan ons bellen op 0528 26 95 94, een mail sturen of ons contactformulier invullen. 

Vertel mij meer

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Voldoet jouw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haal je wel het maximale uit jouw website? Wij testen gratis en vrijblijvend jouw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel