Pagina wordt geladen ...
zoeken

Waarom kiezen voor Facebook Advertising?

Miljoenen Nederlanders bezoeken dagelijks Facebook. Hierdoor is het één van de grootste platformen van ons land, ideaal om een grote groep mensen te bereiken. In dit artikel vindt u de voordelen die Facebook Advertising uw bedrijf kan bieden.

contact opnemen

waarom kiezen voor facebook advertising

Facebook als advertentiekanaal

Voor veel ondernemingen is Facebook een belangrijk advertentiekanaal geworden. De advertenties worden in Facebook tussen de ‘gewone’ posts weergegeven in het nieuwsoverzicht van de gebruiker. Dit geldt zowel voor op deskstop als op mobiele apparaten. Facebook weet veel van hun gebruikers, waardoor er gemakkelijk op een specifieke doelgroep kan worden gericht.

Kies een doelstelling voor uw campagne

Voor u een campagne start op Facebook moet er een marketingdoelstelling worden aangegeven. Facebook biedt zelf verschillende mogelijkheden aan om u te helpen om zakelijke doelstellingen te behalen. De drie hoofddoelstellingen zijn:

  • Bekendheid: bij deze doelstelling staat het vergroten van naamsbekendheid centraal
  • Overweging: bij deze doelstelling wilt u mensen proberen te lokken naar uw website. Mensen moeten bijvoorbeeld op zoek naar meer informatie, die te vinden is op uw website.
  • Conversies: deze doelstelling is gericht aan mensen met interesse in uw product of dienst. Met deze doelstelling wilt u mensen aansporen om uw product/dienst te kopen.

Onder deze hoofddoelstellingen vallen ook weer specifieke subdoelstellingen. Onder bekendheid kan bijvoorbeeld het doel ‘mensen in de buurt van uw bedrijf bereiken’ vallen. Afhankelijk van welke doelstelling er wordt gekozen, worden er verschillende opties weergegeven die het beste aan uw gekozen doel aansluiten. Facebook houdt dan rekening met uw doelstelling en probeert de advertentie te tonen aan mensen in uw doelgroep waarbij de kans het grootste is dat de gewenste actie wordt uitgevoerd. De doelstelling heeft geen invloed op hoe de advertentie wordt weergegeven.

Bereik een specifieke doelgroep

Een groot voordeel van Facebook Advertising is dat er gebruik kan worden gemaakt van targeting bij het adverteren. De gebruikers van Facebook hebben bij het aanmaken van een account al veel waardevolle gegevens achter gelaten, zoals woonplaats, interesses en leeftijd. Facebook speelt hier slim op in door deze gegevens te gebruiken bij het laten zien van een advertentie. Een aantal targeting opties zijn:

  • Demografie: hier kan getarget worden op leeftijd, geslacht, opleiding of burgerlijke staat. Een kledingwinkel voor mannen kan bijvoorbeeld er voor kiezen om alleen advertenties te tonen aan mannen.
  • Locatie: in welke regio bevindt uw doelgroep zich? Als uw doelgroep alleen in een bepaalde regio woont, is het mogelijk om alleen inwoners van deze bepaalde regio te bereiken.
  • Interesses: hierbij wordt er gekeken naar bepaalde interesses, hobby’s en/of pagina’s. Een bioscoop kan bijvoorbeeld adverteren op de groep mensen die interesse hebben in films.
  • Gedrag: bereik mensen op basis van hun koopgedrag, apparaatgebruik of andere activiteiten.

Op basis van deze gegevens kunt u een advertentie laten tonen aan Facebook gebruikers die binnen uw doelgroep vallen. U kunt hierdoor heel gericht uw doelgroep bereiken.

Bekijk uw advertentieprestaties

Facebook biedt zelf handige tools aan om uw advertentie te analyseren. Met deze hulpprogramma’s kunt u precies zien hoe mensen reageren op een advertentie. Zo kunt u bijvoorbeeld met het hulpprogramma ‘paginastatistieken’ zien hoeveel mensen uw Facebookpagina hebben bezocht of hoe vaak er een bericht van u is gedeeld. Met het hulpprogramma ‘advertentierapportage’ kunt u bijvoorbeeld inzien aan hoeveel mensen de advertentie is getoond en hoe de advertentie kan worden verbeterd. Aan de hand van deze gegevens kunt u eventueel een volgende campagne optimaliseren voor maximaal resultaat.

Beginnen met Facebook Advertising?

Waar wacht u nog op? Breng uw product vandaag nog onder de aandacht bij uw specifieke doelgroep! Bent u na het lezen geïnteresseerd geraakt in Facebook Advertising of wilt u meer weten over Facebook Advertising? Wij van dotsolutions, kunnen u helpen met het adverteren via Facebook. Neem contact op met één van onze internetspecialisten. Dit kunt u doen door onderstaand contactformulier in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Auteur:
Sharon - Junior online marketeer

dotsolutions-sharon

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel