Pagina wordt geladen ...
zoeken

Waarom u nu moet beginnen met webanalyse

Wij krijgen vaak te horen dat mensen niet weten hoe hun website scoort. Ze hebben geen idee hoeveel mensen de website dagelijks bezoeken en wat deze bezoekers voor actie op de website uitvoeren. Een gemiste kans! Door goed naar deze gegevens te kijken, kunt u uw website optimaliseren, voor meer en betere conversies.

Contact opnemen

waarom u nu moet beginnen met webanaylse

Hoe beter uw website, hoe meer u eruit haalt

Naast dat uw bedrijf door een geoptimaliseerde website beter vindbaar is en meer bezoekers trekt, zijn er ook andere waardevolle aspecten van een geoptimaliseerde website, namelijk:

  • Meer verkopen;
  • Meer bezoekers die zich aanmelden voor uw nieuwsbrief;
  • Bezoekers die meer pagina’s bezoeken en langer op een pagina blijven;
  • Meer tevreden bezoekers.

Meer waardevolle bezoekers

Het is waardevoller om meer uit uw bezoekers te halen dan om nog meer bezoekers naar uw website te trekken. U zult zich dus moeten richten op het conversiepercentage en minder op de bezoekersaantallen. Het verhogen van het conversiepercentage is daarnaast makkelijker dan het verhogen van het aantal bezoekers. Bezoekersaantallen zijn natuurlijk ook belangrijk maar het is waardevoller dat u het maximale uit uw website haalt en het makkelijk maakt voor uw bezoeker. Dit kunt u doen door uw website goed te analyseren, waardoor u beter op uw bezoekers kunt inspelen.

Meer informatie over uw doelgroep

Met een webanalyse kunt u ook meer inzicht in uw websitebezoekers krijgen. U kunt zien wat voor leeftijd de bezoekers hebben, hun geslacht, de locatie waar ze zich bevinden, hun interesses, het mobiele gebruik en ga zo maar door. Deze gegevens kunt u vervolgens gebruiken om uw website aantrekkelijker te maken voor uw doelgroep. U kunt deze gegevens ook gebruiken wanneer u bijvoorbeeld een Facebookadvertentie gaat maken, u kunt op uw website namelijk nagaan welke leeftijdscategorie het meeste koopt (of een andere actie uitvoert), waardoor u gerichter kan adverteren.

Waar komen uw bezoekers vandaan?

Het is belangrijk om te weten via welk kanaal de bezoekers op uw website komen. Bent u bijvoorbeeld actief op social media of adverteert u op bepaalde websites? Dan is het zeker interessant om te weten of deze inspanningen ook daadwerkelijk wat opleveren, zoals meer verkopen of meer inschrijvingen.

Worden uw doelen behaald?

Elke website of webshop heeft een doel. Dit kunnen verschillende doelen zijn, zoals bijvoorbeeld verkopen, inschrijvingen of offerte aanvragen. Het is interessant om te weten hoe vaak bezoekers deze actie voltooien en via welke pagina’s of via welke marketinguitingen zij deze doelen voltooien. Zo kunt u nagaan waar u meer gas op moet geven en wat u in de toekomst beter kunt laten. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten hoeveel mensen bijvoorbeeld naar de contactpagina zijn geweest en hoeveel mensen daar daadwerkelijk een offerteformulier hebben ingevuld. Is dit verschil erg groot? Dan mist er hoogstwaarschijnlijk duidelijke informatie op de website, of is uw offerteformulier onduidelijk of te uitgebreid.

Haal meer uit uw website

Wilt u meer uit uw website of webshop halen? Dan is een goede webanalyse van groot belang. Wilt u weten waar kansen liggen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Bel ons op 0528 - 26 95 94, stuur een e-mail naar info@dotsolutions.nl of maak gebruik van het onderstaande contactformulier.

Auteur:
Simone Brinks - Online Marketeer

simone

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel