Pagina wordt geladen ...
zoeken

YouTube als zoekmachine

Waarschijnlijk heeft u vandaag de zoekmachine van Google al gebruikt. U weet natuurlijk ook dat Google de grootste zoekmachine ter wereld is. Maar weet u ook welke zoekmachine na Google de grootste is? Ik weet vrijwel zeker dat u hem de afgelopen tijd ook heeft gebruikt om leuke of informatieve filmpjes te bekijken. Juist! De tweede grootste zoekmachine ter wereld is inderdaad YouTube.

Contact opnemen

Youtube als zoekmachine

 

De geschiedenis van YouTube

In februari 2005 besloten drie medewerkers van PayPal om YouTube op te richten. Chad Hurley, Steve Chen en Jawed Karim bestuurde hun nieuwe videobedrijf vanuit een garage en op 23 april 2005 werd de eerste video geüpload.

YouTube groeide razendsnel en in juli 2006 werden er door gebruikers als zo’n 65.000 filmpjes per dag op de website geplaatst. Youtube kwam meteen in de top 10 van meest bezochte websites ter wereld. Het grote succes van YouTube bleef ook bij Google niet onopgemerkt. Google kocht de website eind 2006 dan ook over voor een bedrag van 1,65 miljard euro.

 

 

Waarom ook uw bedrijf moet starten met YouTube

Nu u heeft gelezen hoe populair YouTube is wilt u als ondernemer natuurlijk weten hoe u hiervan kunt profiteren? Daarvoor moet u begrijpen dat het landschap op het gebied van zoekopdrachten erg is veranderd. Uw klanten willen steeds minder tijd steken in het lezen van de informatie die zij nodig zijn. Een video bekijken is namelijk veel sneller, makkelijker en ook nog eens duidelijker! Laat uw concurrentie dus achter u en maak een YouTube account aan met informatieve filmpjes over uw  diensten en/of producten. Deze filmpjes kunt u ook weer plaatsen op uw website om uw klanten ook hier op een duidelijke en makkelijke manier te informeren en de content op uw website te ondersteunen.

Adverteren op YouTube middels Google AdWords

Video adverteren is onderdeel van Google AdWords. Google claimt dat YouTube advertenties tot betere resultaten leiden op het gebied van Sales dan TV -commercials. Alhoewel er een duidelijke verschuiving te zien is van TV naar Online Video adverteren, wil dit niet zeggen dat u YouTube adverteren kunt zien als een vervanging. Het is het beste om een combinatie van deze kanalen in te zetten. 

Video advertenties op Youtube inzetten kan erg succesvol zijn. Als adverteerder betaald u voor uw video-advertentie enkel op basis van Cost Per View. Dit betekent simpelweg dat u pas betaald op het moment dat een kijker daadwerkelijk uw video ziet. Mocht de kijker beslissen uw video-advertentie op Youtube na vijf seconden weg te klikken, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.

Youtube blijft groeien

Inmiddels heeft YouTube meer dan 1 miljard unieke bezoekers per maand.  Deze bezoekers zorgen ervoor dat er elke minuut meer dan 100 uren aan videomateriaal wordt geüpload. Daarnaast is het een leuk feitje dat ongeveer 1 op de 2 internetgebruikers aanwezig is op YouTube. Dat wil dus zeggen dat 50% van de personen die op internet surfen een bezoek brengen aan YouTube.

Ook online succes behalen met YouTube?

Wilt u meer weten over Youtube of een vrijblijvend gesprek met een van onze online marketeers aanvragen? Neem dan contact met ons op. Bel ons op 0528 - 26 95 94, stuur een e-mail naar info@dotsolutions.nl of maak gebruik van het onderstaande contactformulier.

Auteur:
Pauline - Online marketeer

dotsolutions-pauline

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus facebook

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel