Pagina wordt geladen ...
zoeken

Welke dingen moet u absoluut niet doen om een website goed te laten scoren in de zoekresultaten? Wij hebben de volgende don'ts op een rijtje gezet voor iedereen die zich verdiept in zoekmachine optimalisatie.

Uw gehele website in Flash

Hoewel zoekmachines steeds beter in staat zijn websites, die zijn opgebouwd in Flash, te indexeren is simpele HTML-code nog steeds de beste basis voor een goede website. HTML is eenvoudiger te spideren en de kans dat uw website hiermee hoger scoort in de zoekresultaten is dan ook vele malen groter.

Blind staren op keywords

Het bepalen van de juiste keywords waarop u als bedrijf of persoon gevonden wilt worden is uiteraard belangrijk. Maar pas op dat u zich niet blind staart op de lijst met keywords die op een gegeven moment is  samengesteld. Het is belangrijk deze lijst eens in de tijd na te lopen en eventueel aan te passen. Daarnaast hebben mensen de neiging zich te veel te richten op brede keywords (lening, tv), waardoor een blinde vlek ontstaat voor longtail keywords (doorlopende lening, philips lcd tv), die uiteindelijk net zo veel en vaak doelgerichtere - bezoekers kunnen aantrekken. Zoekmachinegebruikers gaan immers steeds gerichter zoeken. Houd daar bij het bepalen van u belangrijkste keywords rekening mee!

Website vergeten bij te houden

Bij het zoekmachinevriendelijk maken van een website voert u vaak in de eerste stadia een hoop veranderingen door. Als de website eenmaal optimaal' is, verslapt de aandacht vervolgens. Wanneer er eenmaal goede posities zij bereikt,  is het aan te raden om regelmatig de website bij te houden.

Wél investeren in dure advertentiecampagnes en niet in SEO

Veel bedrijven investeren duizenden euro's in advertentiecampagnes op internet, maar zijn huiverig om grote investeringen te doen in zoekmachine optimalisatie. Waarom? Advertentiecampagnes zorgen misschien voor veel inkomsten op de korte termijn. Eén goede investering in een zoekmachinevriendelijke website kan echter op de lange termijn zeker net zo veel, en misschien wel meer opleveren.

Het vergeten van de basis

Het is zo simpel: een unieke title en een goede verdeling van de H1-, H2- en H3-tags en de pagina's schieten omhoog in de zoekresultaten. Waarom zien we dan toch nog zo veel pagina's met dezelfde title binnen één website? Ontbrekende H1- en H2-tags? Daarnaast is ook de meta-description erg belangrijk. Niet zozeer om hoog te scoren, maar vooral om bezoekers de website binnen te leiden. Veel mensen weten inmiddels wel dat titles, meta-descriptions en headers belangrijk zijn, maar dit ook in de praktijk brengen blijkt soms toch te veel moeite.

Uw oude website niet migreren

Google hecht veel waarde aan de historie van een website. Als u besluit een compleet nieuwe website te maken en u migreert uw oude website niet, dan wordt de opgebouwde historie als het ware zo in de prullenbak gegooid. Doodzonde! En met een goed migratieplan ook helemaal niet nodig. Het is als verhuizen: dat gebeurt toch ook niet zonder een verhuisbericht achter te laten?

Tot slot

Een nummer één positie in de zoekresultaten van zoekmachines is nooit een garantie. Maar door te voorkomen dat  een of meerdere van bovenstaande fouten begaat, kunt u er wel voor zorgen dat uw website hoger scoort in de zoekresultaten.

Vertel mij meer

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Privacy - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel