zoeken... contact opnemen
e-mailmarketing

e-mailmarketing een succesvolle marketingtool

E-mailmarketing staat nog steeds in de top drie van meest succesvolle marketingtools en is dus niet te missen in jouw strategie. Met deze vorm van directe marketing kun je gerichte boodschappen versturen naar jouw doelgroep om jouw relaties te beheren en omzet te verhogen.

 

e-mailmarketing als marketingtool

E-mail is een uitstekende marketing tool, mits het goed wordt ingezet. Het is een persoonlijke vorm van marketing, omdat de mail direct in de mailbox van de ontvanger terecht komt. E-mailmarketing kan o.a. als doel hebben:

  • Nieuwe klanten werven
  • Bestaande klanten overtuigen iets van je te kopen
  • Relatiebeheer

Wanneer je e-mailmarketing wilt gaan inzetten voor jouw bedrijf is het belangrijk dat je een goede database hebt met mailadressen, en deze blijft aanvullen. 

 

Segmenteren binnen e-mailmarketing

Binnen jouw klantenbestand van e-mailadressen kun je segmenteren. De ene groep klanten heeft andere interesses dan de andere groep. Je kunt je klantenbestand dus opdelen in bepaalde segmenten of groepen. Zo kun je doelgericht nieuwsbrieven sturen en krijgt de klant alleen informatie die hen interesseert of op hen van toepassing zijn. 

 

De voordelen van e-mailmarketing

  • Snel op te stellen en te versturen
  • Mogelijkheden tot gepersonaliseerde mails
  • Interactie door middel van doorklik links
  • Relatief lage kosten 
  • Gemakkelijk meetbaar door middel van rapportages via het mailsysteem waarmee je werkt
  • Efficiënt door doelgroepen te segmenteren 

 

e-mail-marketing-dotsolutions

Starten met e-mailmarketing?

Ben je van plan om te gaan beginnen met e-mailmarketing? Bij dotsolutions kun je terecht om met jouw nieuwsbrieven succes te behalen bij je klanten. Onze internet marketing specialisten helpen je graag op weg of verzorgen jouw totale e-mailmarketing. Meer informatie?

Bel ons dan nu Of mail ons