Pagina wordt geladen ...
zoeken

Hoe kom ik aan goede klantenreviews?

Wat bedrijven over zichzelf zeggen weegt niet op wat anderen over hen zeggen. De invloed van klantenreviews tijdens het aankoopproces op mensen is enorm. Zo zal bijna 70% van de bezoekers waarde hechten aan reacties van onbekenden en hierdoor zich in het beslissingsproces van een aankoop laten beïnvloeden. Om mensen positief te beïnvloeden bij hun aankopen, is het krijgen van goede klantenreviews dus erg belangrijk. Maar hoe komt u nou aan die goede klantenreviews?

Wat is een goede klantenreview?

Mensen hechten ten eerste veel waarde aan het vertrouwen in de reviews van anderen. Ze willen zich kunnen identificeren met de schrijver van de review. Hierdoor is het belangrijk om meer gegevens van de schrijver te verzamelen, zodat bezoekers een beter beeld kunnen schetsen van de schrijver. Wanneer zij lezen dat een echt persoon en ‘soortgenoot’ tevreden is over een dienst of product, zullen zij zelf veel sneller geneigd zijn een aankoop te doen. Het is daarom erg belangrijk om klantenreviews in te zetten als marketingtool.

Bezoekers zullen sneller overtuigd worden door een objectieve beoordeling dan door een subjectieve. Om hiervoor te zorgen is het van belang een gedetailleerde informatieve beschrijving over een dienst of product te krijgen. Informatie over de service, prijs-kwaliteitverhouding en een overzicht van de afzonderlijke gegeven cijfers van de verschillende onderdelen helpen een objectieve en informatieve beoordeling te genereren.

Daarnaast hechten bezoekers veel waarde aan de datum van de gegeven klantenbeoordeling. Recente beoordelingen worden een stuk beter meegenomen in het beslissingsproces dan verouderde beoordelingen. Een websitebezoeker denkt namelijk dat wanneer een review verouderd is, de inhoud meestal ook verouderd is.

Hoe verzamel ik goede klantenreviews?

Mensen zijn vaak op zoek naar herkenning. Om de bezoekers en potentiële klanten te laten identificeren met reviewschrijvers, is een korte beschrijving van de reviewschrijver nodig om vertrouwen te wekken. Het is belangrijk dat een reviewschrijver genoeg informatie over zichzelf kan geven. Het invullen van voornaam, achternaam en leeftijd zijn daarbij basis.

Om een objectieve en dus interessante review te krijgen, is een goede beschrijving van de verschillende factoren van de aankoop nodig. Help de schrijvers hierbij door een hulptekst toe te voegen, zodat de schrijvers een indicatie hebben waar een goede review uit bestaat. Maak het de schrijvers gemakkelijk. Het bedrijf klantenvertellen.nl speelt hier goed op in door het aanbieden van een review adviseur, als u er als schrijver niet helemaal uitkomt.

Zorg voor de optie dat schrijvers van de beoordelingen verschillende aspecten van de aankoop afzonderlijk met een cijfer kunnen beoordelen. Hierdoor kunnen bezoekers zien uit welke onderdelen het gegeven eindcijfer bestaat en krijgen hierdoor meer inzicht in de redenen achter het gemiddelde eindcijfer.

Om een recente database van klantenreviews te behouden is het de zaak om actief bezig te zijn met het verzamelen van de reviews. Vraag na aankoop de koper een beoordeling achter te laten. Hierdoor zorgt u elke keer voor verse beoordelingen, waar bezoekers eerder waarde aan hechten dan verouderde beoordelingen. Meld tevens de datum van de gepubliceerde beoordeling bij de beoordeling zelf, hierdoor is te zien of de beoordeling ‘vers’ is.

Benieuwd hoe uw website scoort?

Voldoet uw website nog wel aan de moderne eisen van het internet? Haalt u wel het maximale uit uw website? Wij testen gratis en vrijblijvend uw website!

Test mijn websiteGratis vrijblijvend advies

dotsolutions

facebook twitter linkedin instagram google plus

© - Algemene voorwaarden - Sitemap - Contact

De internet specialist in o.a. Drenthe, Hoogeveen, Emmen, Assen, Meppel