zoeken... contact opnemen
7 tips voor een goede website

7 belangrijke tips voor een goede website

Als ondernemer is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn. En hoe bereik je nou meer mensen, en daarmee jouw doelgroep, dan middels het internet? Een goede website is voor een bedrijf erg belangrijk om vindbaar te zijn op het internet. Wij geven je 7 tips om jouw online activiteiten beter in te zetten om jouw doelgroep te bereiken en omzet te genereren.
 

1. Ken je doelgroep

Je weet wie jouw (potentiele) doelgroep is maar je dient deze wel op de juiste manier te benaderen. Belangrijk is dat de informatie op je website geschreven is voor deze doelgroep. Gebruik geen vakjargon en zorg dat de lezer zich kan vinden in de tekst. Ga eens op de stoel van jouw klanten zitten en vraag je eens af: “Welke informatie verwacht ik te vinden op deze website?”


2. Zorg voor structuur en inhoud op jouw website

Heb je je vooral gericht op het design van de website? Strakke vormen of sprankelende kleuren gebruikt in de vormgeving? Dat is niet voldoende om jouw bezoekers op je website te houden. Een goede structuur en inhoud op je website zorgt voor langer durende bezoeken op je website. Met alleen “een mooie website” red je het niet in de online zakenwereld. Bezoekers verlaten een website sneller wanneer deze onduidelijk en onoverzichtelijk is. Ook zoekmachines zoals Google zullen je website lager waarderen en deze laag of helemaal niet weergeven in de zoekresultaten.


3. Werk aan een goede website met jouw team

Een goede website komt tot stand door gebruik te maken van kennis en ervaring van derden. Ga niet alleen aan de slag, maar raadpleeg collega’s en misschien zelfs familie of bekenden. Zij hebben misschien een andere visie op wat zij van jouw website vinden en het functioneren hiervan.
 


4. Een blog bouwt vertrouwen op

Wordt er een blog bijgehouden of deel je jouw know how met behulp van nieuwsberichten op jouw website? Een blog of nieuwsbericht bouwt vertrouwen op bij de consument of zakenrelatie. Door dergelijke informatie te vermelden op jouw website laat je zien dat je bedreven bent en de juiste kennis en ervaring heeft in jouw vakgebied. Let er hier wel bij op dat je een blog of nieuwsbericht niet toepast als promotiemiddel. Een bezoeker ervaart dit als vervelend en spamming en zal de website sneller verlaten.


5. Zoekmachine optimalisatie, jouw website kan niet zonder

Waarschijnlijk één van de belangrijkste onderdelen om jouw website in te zetten als verlenging van of aanvulling op jouw bedrijf: zoekmachine optimalisatie. Enkele onderdelen van zoekmachine optimalisatie die je eenvoudig zelf kunt toepassen zijn:

  • De teksten op de website moeten zoekwoorden of zoektermen bevatten.
  • Elke tekst of per pagina bestaat uit minimaal 300 woorden.
  • Kopieer geen teksten van andere (nieuws)sites.


6. Gebruik Social Media als tool

Social Media is een van de tools waar je eigenlijk niet zonder kunt. Gebruik het om in contact te komen met jouw klanten en om je website te promoten. 


7. Houd Google analytics in de gaten

Met Google Analytics kun je precies zien hoeveel bezoekers jouw website bezoeken. Ook laat het zien wat deze bezoekers voor gedrag vertonen binnen je website. Bezoeken zij meerdere pagina’s, en zo ja welke? Je kunt heel makkelijk gebruik maken van deze statistieken en jouw website aanpassen naar de behoeften van de bezoeker.
 

Houdt vooral ook de website up to date! Voeg regelmatig teksten of blogs/nieuwsberichten toe. Herschrijf bestaande teksten en bovenal: verwijder informatie welke niet meer relevant is. Een unieke bezoeker wordt hierdoor een terugkerende bezoeker.


Wil je hier meer over weten? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. 

Mail ons Contactformulier invullen

Publiceer datum: 01-10-2019