zoeken... contact opnemen
Conversie verhogende SEA tips

Conversie verhogende SEA Tips

In plaats van zoekmachine optimalisatie bij SEO, ga je bij SEA juist adverteren in zoekmachines. Je adverteert dan in de zoekresultaten van Google die helemaal bovenaan en onderaan de pagina met zoekresultaten staan. In dit blog lees je 13 tips op het gebied van SEA (Search Engine Advertising).
 

Sea uitbesteden aan dotsolutions?


Tip 1: De juiste zoekwoorden kiezen 

Kies de juiste zoekwoorden voor je advertenties m.b.v. de Keyword Planner van Google Ads. Het is belangrijk om met de zoekwoorden al antwoord te geven op waar de zoeker naar op zoek is.


Tip 2: Bepaal het juiste budget

Bepaal voordat je gaat beginnen met het maken van je advertenties het budget dat je wilt uitgeven per dag. Het dagbudget bepalen kun je doen m.b.v. de zoekwoorden die je wilt gebruiken. Google geeft netjes aan hoeveel een klik op een zoekwoord ongeveer kost. Zo kun je een inschatting maken van wat de kosten zijn en wat je wilt uitgeven.


Tip 3: Gebruik je USP’s in de advertentieteksten

Laat bezoekers weten waarom ze bij jou moeten zijn. Heb je bijv. geen verzendkosten, een uitgebreid aanbod, acties, etc. Laat voornamelijk zien waarin jij je onderscheid van de concurrentie.


Tip 4: Voorkom fouten in je advertentieteksten

Check het google beleid met alle regels omtrent adverteren op Google. Google wil namelijk de kwaliteit van de advertenties hoog houden. Is de kwaliteit van je advertentie niet goed genoeg, dan heb je de kans dat je advertentie minder of zelfs helemaal niet wordt weergegeven.


Tip 5: Maak gebruik van Call-to-actions

Call-to-actions bieden potentiële klanten de mogelijkheid om actie te ondernemen. Voorbeelden zijn: bel direct, nu bestellen, koop nu, ons assortiment bekijken, aanmelden voor de nieuwsbrief of offerte aanvragen.


Tip 6: Zet de juiste bestemmingspagina achter je advertentie

De pagina achter de URL van je advertentie is de bestemmingspagina. Je kunt ervoor kiezen om een al bestaande pagina van je website te kiezen als bestemmingspagina. Maar je kunt ook een bestemmingspagina speciaal maken voor de advertentie zodat deze beter aansluit bij de verwachtingen van de bezoeker. Zo is de kans op conversie het grootst.


Tip 7: Maak gebruik van advertentie extensies

Zorg ervoor dat je alle relevante extensies voor jouw bedrijf hebt ingevuld. Extensies zijn gratis uitbreiden op je advertenties, waarin je extra informatie kan geven aan bezoekers. Zo kun je gebruik maken van sitelink-extensies, highlight-extensies en prijs-extensies. Op Mobiel kun je ook nog gebruik maken van locatie-extensies en oproep-extensies.


Tip 8: Zet je prijzen/promoties/aanbiedingen in de advertentie

De meeste mensen die op zoek zijn via Google zijn van plan om een beslissing te maken. Door je prijzen/promoties of aanbiedingen in je advertenties te verwerken is de kans groter dat je bezoekers over de streep trekt om jouw webpagina te bezoeken.


Tip 9: Maak gebruik van meerdere advertenties om te experimenteren

Google Ads kan je advertenties rouleren als je meerdere advertenties aanbiedt. Wij raden daarom aan om 3 tot 4 advertenties te maken waarin je verschillende boodschappen vertelt. De best presterende advertenties worden dan het vaakst getoond aan de bezoekers.


Tip 10: Houd de updates van Google in de gaten

De technologische ontwikkelingen gaan steeds sneller, daarom is het belangrijk om updates van Google in de gaten te houden. Als Google ineens haar kwaliteitsnormen verandert kan je advertentie ineens een stuk slechter ranken, waardoor je conversies kunt mislopen.


Tip 11: Gebruik nummers in je advertentietekst

Wil je overtuigend overkomen? Gebruik dan cijfers in je advertenties. Ze nemen weinig ruimte in en zegt veel voor potentiële klanten. Je kunt bijvoorbeeld prijzen, telefoonnummers, cijfers van klanten, kortingen en openingstijden gebruiken.


Tip 12: Zorg voor een duidelijke URL

Misschien wel het belangrijkste, de URL. De URL laat namelijk zien waar de bezoeker naartoe gaat als hij klikt op je advertentie. Zorg er voor dat de advertentie naar een relevante pagina linkt met een bijpassende titel. Dit zorgt voor vertrouwen.


Tip 13: Blijf testen!

Onze laatste tip: Blijf testen met je advertenties! Heb je binnen de gestelde tijd nog geen resultaat? Maak eens een andere advertentie of gebruik andere zoekwoorden.


Vind je het nog lastig hoe te beginnen met adverteren in Google? dotsolutions helpt je graag!

Bel ons vrijblijvend op telefoonnummer 0528 269594 of vul ons contactformulier in op de website.

Bel ons contactformulier invullen

Publiceer datum: 17-10-2019