zoeken... contact opnemen
help mijn mail werkt niet

Help, mijn mail werkt niet!

Het instellen en de verwerking van je mail kan soms best ingewikkeld zijn. Een veel voorkomend probleem is dat je geen mails meer kunt verzenden of ontvangen. Daarnaast krijg je met het instellen van je mail nog te maken met termen als POP3 en IMAP. Voor velen zijn dit onbekende termen, maar het is wel belangrijk dat de POP3 en IMAP goed worden ingesteld.

Contact opnemen


Je kunt geen e-mails meer ontvangen

Jouw website en jouw e-mailaccount zijn gebonden aan een bepaalde hoeveelheid schijfruimte. Wanneer je bij het instellen van de mail gekozen hebt voor IMAP, dan blijft al je mail op deze schijfruimte staan. Het gevolg hiervan is dat je schijfruimte vol raakt waardoor je dus geen e-mail meer kunt ontvangen. Een mailbox kan al snel volraken, door grote bijgevoegde bestanden bijvoorbeeld, veel spam of wanneer je je mailbox niet regelmatig opschoont.


je mailbox opschonen

Wanneer je weer extra schijfruimte wilt creëren is het noodzakelijk om de e-mail van de server te verwijderen. Dit doe je door online in te loggen op jouw e-mailaccount (bijvoorbeeld: www.jouwdomeinnaam.nl/webmail). Wanneer je vanuit hier de mail verwijderd, is het ook echt verwijderd. Daarnaast is het ook van belang dat je niet alleen de mails in de inbox verwijderd, maar ook bij de verzonden items en natuurlijk de prullenbak!


Grote bestanden willen niet verstuurd worden

Wanneer je grote bestanden (groter dan 10MB) meestuurt in e-mails kan dit voor problemen zorgen. Vaak heeft een provider het zo ingesteld dat e-mails die groter zijn dan 10MB niet ontvangen of verstuurd kunnen worden. Het gevolg is dat deze mails blijven hangen in jouw verzonden items en dat je geen nieuwe mail meer kunt ontvangen. In dit geval moet je deze e-mail zelf verwijderen uit je verzonden items, waardoor je weer mail kunt verzenden en ontvangen. Mocht je vaker mails versturen die groter zijn dan 10MB dan kun je het beste WeTransfer gebruiken.


Mails regelmatig verwijderd maar nog steeds over de schijfruimte heen

Omdat de schijfruimte verdeeld wordt over zowel de e-mail als de website kan het soms zo zijn dat je nog steeds over de schijfruimte raakt, terwijl je jouw mailbox regelmatig opschoont. In dit geval is de beste oplossing om over te stappen naar een ander mailsysteem met meer opslagruimte.


De beste oplossing met Office 365

Office 365

Voor de mail adviseren wij om over te stappen naar Office 365 van Microsoft, hiermee heb je voor in de toekomst een goed e-mailsysteem. Met Office 365 ben je altijd bereikbaar door de grote opslagruimte en omdat je het systeem ook op meerdere apparaten tegelijk kunt installeren. Het systeem wordt dan op de verschillende apparaten met elkaar gesynchroniseerd.


Office 365 biedt een tal van extra mogelijkheden en combineert desktoptoepassingen met professionele voorzieningen voor de e-mail zoals licenties voor Office programma’s (Word, Exel, Powerpoint en Outlook) data opslag in de cloud, gedeelde agenda’s, chatten, video-vergaderingen en het delen van bestanden. Daarnaast beschik je met Office 365 over veilige, hoogwaardige tools en kun je sneller werken vanaf vrijwel elke plek!


Voor de kosten hoef je het niet te laten. Een maandabonnement voor een e-mailaccount kost € 5,10 en indien je een Office pakket wenst kost het € 12,70 per maand.


Wij helpen jou graag met overstappen naar Office 365

Wil je meer opslag voor al jouw e-mails en wil je meer professionele voorzieningen voor jouw e-mail? dotsolutions helpt je graag verder met het overstappen naar Office 365.
 

Neem contact met ons op en vraag ons naar de mogelijkheden. Bel ons op 0528 - 26 95 94, stuur een e-mail naar info@dotsolutions.nl of maak gebruik van het contactformulier.

Mail ons Naar het contactformulier

Publiceer datum: 06-10-2019