zoeken... contact opnemen
 

how to: instagram stories inzetten voor je bedrijf 

Voor wie het nog niet wist, Instagram Stories zijn korte, staande video’s of foto’s die tijdelijk beschikbaar zijn. De stories blijven 24 uur staan en daarna verdwijnen ze. Voor bedrijven zijn stories ideaal omdat je binnen een korte tijd een heel verhaal kunt vertellen. Wist je dat een derde van de verhalen afkomstig zijn van een bedrijf? Door deze verhalen te gebruiken creëer je dus kansen! Benieuwd op welke manieren jij Instagram Stories voor je bedrijf kunt inzetten? Lees dan snel verder of neem contact op voor hulp bij je Instagram Story.

Neem contact op

een verhaal vertellen met instagram stories

De Stories zijn er om jouw verhaal te vertellen. Iedereen houdt van een goed verhaal, zorg er dus voor dat je een ijzersterke verhaallijn hebt en probeer je informatie zo over te brengen dat je doelgroep blijft kijken. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe producten, een leuke tip/weetje of trek de aandacht met een poll of quiz. Een Instagram Story duurt maximaal 15 seconden.
Er zijn verschillende mogelijkheden om een Instagram Story te maken:

  • Een normale foto of video laten zien
  • Een live video maken
  • Boomerang (een soort bewegende video)
  • Terugspeelvideo maken (video speelt omgekeerd af)
  • Handsfree (handig als je een vlog of ander filmpje zonder handen wilt opnemen)
  • Tekst op een gekleurde achtergrond

Je kunt dus zelf een foto of video maken, maar ook een foto uit de bibliotheek of galerij van je telefoon kiezen. Als je een foto of video hebt gekozen kun je er teksten, filters en verschillende stickers aan toevoegen. Tip: voeg ook je locatie en hashtags toe, deze vergroten je bereik. 

adverteren met instagram stories

Instagram Stories zijn tegenwoordig erg populair. Bijna iedereen bekijkt ze. Dit is dan ook een goede reden om hier mee te gaan testen en zien hoe jij je doelgroep het beste kunt bereiken. Je advertentie kun je net als bij Google Ads, afstemmen op de doelstellingen van je bedrijf. 

Tips voor het maken van een advertentie

  • Een Story moet persoonlijk en kort maar krachtig zijn. Bedenk van tevoren je verhaal, er is namelijk maar weinig tijd om de kijker te overtuigen. 
  • Gebruik je creativiteit en maak een speciale advertentie. Instagram Stories biedt de mogelijkheid om alle kanten op te gaan. Je scoort zelf het beste met authentiek beeldmateriaal, gebruik daarom zelfgemaakte foto’s of video’s.
  • Een advertentie zonder geluid? Ruimt 60 procent van de Instagram Stories worden met geluid aan beluisterd. Omdat sommigen zonder geluid luisteren, raden we aan om er geluid én tekst bij te plaatsen. 
  • Bij het maken van een Story geldt de regel dat je advertentie 20% uit tekst mag bestaan.
  • Gebruik een opvallende ‘aanzet tot actie’ knop (ofwel CTA – Call To Action).

Wij helpen je graag

Wil je weten hoe je een gesponsorde Instagram Story plaatst? Maak eerst een advertentieaccount aan via Facebook Business Manager. Als je dit hebt ingevuld kun je via Instagram Stories je eerste Instagram campagne starten. Als je hulp nodig hebt bij het maken van een advertentie kun je altijd gerust contact met ons opnemen. 

 

Bel ons op 0528 269594 of vul ons contactformulier in op de website.
 

Bel ons Naar contactformulier

 

Auteur:

Caitlin - Online Marketeer

Publiceer datum: 23-04-2020