zoeken... contact opnemen
 

Voordelen van een webshop

Online shoppen is dé trend van het afgelopen decennium. De komende jaren wordt dat niet anders. Uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek is gebleken dat 94% van de Nederlanders van vijftien jaar en ouder het afgelopen jaar een online aankoop heeft gedaan.  Aangezien steeds meer mensen winkelen via internet biedt dit voor ondernemers grote kansen om een webshop te starten. Maar wat zijn nou de voordelen van een webshop?

 

Makkelijk en betaalbaar

 

Een eigen bedrijf starten is nog nooit zo makkelijk geweest. Het is een snelle en relatief goedkope manier om een eigen bedrijf te starten. Een goede webwinkel heb je namelijk al vanaf 3000 euro. Daarnaast kan je de webshop vanuit huis beheren, waardoor je ook geen kosten hebt aan een bedrijfspand. 

 

De webwinkel is 24/7 open

Een groot voordeel van een webwinkel zijn de onbeperkte openingstijden. Dit zorgt er namelijk voor dat klanten je producten of diensten op elk moment van de dag kunnen kopen. Doordat je webwinkel ook ’s avonds en in het weekend is geopend, bereik je ook klanten die bijvoorbeeld pas na hun werk kunnen winkelen.  
 

Shoppen zonder moeite 

Je maakt winkelen heel makkelijk voor je klanten. Niet alleen hoeven zij geen moeite te nemen om naar de winkel te komen, ook hoeven zij zich niet aan te passen aan de openingstijden van de winkel en hebben zij geen last van parkeerproblemen. Dit is alleen maar voordelig voor je bedrijf. Klanten die zo min mogelijk moeite hoeven te nemen voor het oplossen van een probleem doen namelijk veel vaker herhaalaankopen, nemen vaker aanvullende producten of diensten af en laten zich positiever uit over het bedrijf waarbij zij hun aankopen doen. 
 

Groot bereik

Een webshop geeft je de mogelijkheid om een heel grote doelgroep te bereiken. Zo is de webshop niet plaats- en tijdsgebonden, waardoor het vanuit iedere locatie ter wereld en op ieder moment te bereiken is. Wil je met je webshop de grens over? Dat is dus ook mogelijk. 
 

Combineren met een fysieke winkel 

Heb je al een winkel? Dan biedt een webshop een extra mogelijkheid om je producten of diensten te verkopen. Hiermee kan je weer nieuwe klanten bereiken, bijvoorbeeld uit andere regio’s of juist mensen die hun inkopen alleen online doen. Door online en offline te combineren kan je profiteren van het goede van beide en kan je dus ook meer omzet genereren. De combinatie van een fysieke winkel en een webshop geeft je ook de mogelijkheid om je voorraad te koppelen aan het kassasysteem. Dat betekent dat een geplaatste order online direct binnenkomt op de kassa, waardoor het meteen kan worden afgehandeld. In een wereld waarin webshops steeds populairder worden, is het combineren van de fysieke winkel en de webshop een goede strategie om het hoofd boven water te houden. 


De keuze is reuze 

Doordat je geen fysieke winkelruimte hebt die vol kan raken, heb je bij een webshop onbeperkte webruimte. Dat betekent dus ook dat je een uitgebreid assortiment van producten kunt aanbieden. Tevens is het hebben van voorraad niet nodig, omdat je de producten direct aan je klanten kan laten bezorgen.
 

Je leert je klant beter kennen

Anders dan bij fysieke winkels, kan je bij een webshop gemakkelijk het koopgedrag van je klanten volgen. Met bepaalde tools zoals Google Analytics kan je inzicht krijgen in wat klanten zoeken en wat je bezoekers op je website doen. Met deze tool kan je er bijvoorbeeld ook achter komen wanneer een klant afhaakt in het aankoopproces en of hij problemen ondervindt met één van de te ondernemen stappen. Met die informatie kan je vervolgens je webshop en dienstverlening optimaliseren.
 

Hulp bij het bouwen en onderhouden van een professionele webshop?

Ben je enthousiast geworden over wat een webshop jouw bedrijf kan bieden? Wil je meer weten over het starten van een webshop of wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Bel ons op 0528 269594 of vul ons contactformulier in op de website.
 

Bel ons Naar contactformulier

 

Auteur:
Jennifer Kok - Online Marketeer 

Publiceer datum: 18-11-2019