Hoog scoren in de zoekmachines
Je wilt als bedrijf dat jouw website goed gevonden wordt in de belangrijkste zoekmachines. Het is daarom belangrijk om eerst te gaan bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Wanneer je daar onderzoek naar hent gedaan zul je erachter komen dat korte zoekwoorden (short tail) meer zoekvolume hebben dan lange zoekwoorden (long tail) en dat lange zoekwoorden minder concurrentie hebben dan korte zoekwoorden. Maar welke moet je nou gebruiken?
Long tail versus short tail
Het is belangrijk om te weten hoe (potentiële) klanten zoeken. Typen zij slechts één woord in de zoekbalk van de zoekmachines of stellen ze echt vragen? De verdeling van short tail- en long tail zoekopdrachten is 30/70 procent. Om als bedrijf de concurrentie voor te blijven is het belangrijk dat het bedrijf zich dus gaat richten op de long tail zoekwoorden. Maar wat zijn long tail zoekwoorden nou precies?
Long tail zoekwoorden
Long tail zoekwoorden zijn zoekwoorden die uit meer dan drie woorden bestaan. Door langere zoekwoorden te gebruiken, beschrijf je jouw product of dienst veel nauwkeuriger. Wanneer je bijvoorbeeld stoelen verkoopt, dan kies je niet langer meer voor “stoel” als zoekwoord, maar bijvoorbeeld “zwarte leren eettafel stoel”. Wanneer een klant ook daadwerkelijk dat intypt dan is de kans op een conversie veel hoger omdat het zoekresultaat precies omschrijft waar de klant naar op zoek is. Daarnaast is het ook erg belangrijk om jouw site regelmatig te voorzien van nieuwe zoekmachine geoptimaliseerde teksten, zo ziet Google dat jouw website actief is en dit wordt ook gewaardeerd.
Hulp bij zoekmachine optimalisatie?
Ondersteuning nodig op het gebied van zoekmachine optimalisatie of heb je vragen? Wij helpen je graag verder! Neem vrijblijvend contact met ons op, door te bellen naar 0528-269594 of een e-mail te sturen naar info@dotsolutions.nl.